هوآوی امسال سه دستگاه جدید را به خانواده پرچمدار خود اضافه کرد که نسبت به گذشته، فناوری‌ها و نوآوری‌های جدیدی را در خود جای داده‌اند. سری هوآوی P60 در سه مدل پایه، پرو و آرت (Art) به بازار عرضه شدند که ممکن است کمی کاربران را گیج کند. یکی از نکات بسیار جالب، اشتراک قطعات زیادی در میان این سه دستگاه است.

هر سه مدل از سری هوآوی P60، از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی اولد با نرخ بروزرسانی متغیر بین 1 تا 120 هرتز استفاده می‌کنند. این پنل‌ها رزولوشن فول اچ دی دارند و به وسیله شیشه (Kunlun) محافظت می‌شوند. حسگر اثر انگشت هم در هر سه مدل، در زیر نمایشگر قرار گرفته است.

تمرکز سری P همیشه روی بخش دوربین بوده و به همین دلیل بهتر است ما هم روی این بخش تمرکز کنیم. هر سه دستگاه از یک سنسور 48 مگاپیکسلی به همراه سنسور RYYB و لرزشگیر اپتیکال برای دوربین اصلی استفاده می‌کنند. اندازه دریچه دیافراگم این سنسور بین 1.4 تا 4.0 اعلام شده که می‌تواند بسته به موقعیت و سوژه، اندازه خود را تنظیم کند.

این راهکار در گذشته هم توسط برخی از شرکت‌های دیگر اجرا شده بود. مزیت استفاده از یک دریچه دیافراگم متغیر، تنظیم میزان نور ورودی به دوربین است که می‌تواند در سناریو‌های مختلف، متفاوت باشد. در معرفی سری هوآوی P60 بسیار به سنسور RYYB اشاره شد و این شرکت اعلام کرد که توانایی این سنسور در محیط‌های تاریک، بسیار بهتر از دستگاه‌های پرچمدار دیگر است.

برخلاف پرچمداران دیگر بازار، سری هوآوی P60 تنها می‌توانند با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنند و گزینه‌ای برای رزولوشن‌های بالاتر در آن وجود ندارد. برای دوربین اولترا واید در هوآوی P60 و P60 پرو از یک سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده شده اما این سنسور در مدل آرت به 40 مگاپیکسل ارتقا داده شده است. در بخش دوربین تله‌فوتو هم، مدل پایه از یک سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده کرده که از لرزش‌گیر اپتیکال برخوردار است.

طراحی دوربین هوآوی سری P60

اما مدل پرو و مدل آرت از یک سنسور 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که می‌تواند تا 3.5 برابر بدون افت کیفیت زوم کند و از لرزش‌گیر اپتیکال برخوردار است. البته سقف زوم این دستگاه به صورت دیجیتال هم 100 برابر اعلام شده است. تمرکز روی عکس برداری شب هم در اینجا وجود دارد و هوآوی ادعا کرده که سنسور تله فوتو مدل پرو، می‌تواند نسبت به تمامی دستگاه‌های دیگر عملکرد بهتری در شب داشته باشد.

این دوربین‌ها همچنین به موتور XD Fusion Pro texture مجهز هستند که می‌تواند سطح جزئیات سطوح را در حد چشم انسان بالا ببرد. همانطور که در برخی شایعات اعلام شده بود، هر سه دستگاه از سری P60 مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 هستند که به اینترنت نسل چهارم محدود شده است.

یکی از بهبود‌های چشمگیر در سری هوآوی P60، قابلیت ارسال پیام‌های ماهواره‌ای در آن‌هاست. با این ویژگی شما می‌توانید در نقاط دور افتاده به راحتی با ماهواره‌ها ارتباط برقرار کنید و پیامک ارسال کنید. البته این قابلیت فعلا به چین محدود است. مدل پایه و پرو از یک باتری 4815 میلی‌آمپری استفاده می‌کنند که در مدل پایه توان شارژ 66 واتی و در مدل پرو توان شارژ 88 واتی دارد. هردو مدل هم از شارژ بی‌سیم با توان 50 وات پشتیبانی می‌کنند.

مدل آرت در این میان، از یک باتری 5100 میلی‌آمپری با تکنولوژی سیلیکون کربنی استفاده می‌کند که ظرفیت آن را کمی بیشتر می‌کند. هر سه دستگاه هم به صورت پیش‌فرض از نسخه 3.1 هارمونی او اس بهره می‌برند و از گواهی IP68 برخوردارند.

قیمت مدل پایه از 877 دلار، مدل پرو از 1023 دلار و مدل آرت از 1610 دلار شروع می‌شود که نشان می‌دهد هوآوی برای این مدل ارزش خاصی قائل است. اما مدل آرت تنها در دو رنگ عرضه می‌شود و مدل پرو و پایه از تنوع رنگی بهتری برخوردارند.