درپی انتشار گمانه‌زنی‌هایی در مورد توسعه یک گوشی هوشمند سه‌تاشو توسط شرکت هواوی، امروز یک مقام رسمی این شرکت ضمن تأیید این خبر، جزئیات بیشتری را در اختیار عموم قرار داد.

همانطورکه قبلاً توسط افشاگر ویبو Fixed Focus Digital فاش شده بود، هواوی درحال‌کار بر روی یک گوشی تاشو سه قسمتی است. حال این شرکت چینی به‌طور رسمی از رونمایی قریب الوقوع این محصول خبر می‌دهد. یک منبع نزدیک به هواوی تأیید کرده است که این شرکت تحقیق و توسعه پروژه‌های مرتبط با گوشی هوشمند سه‌تاشو را آغاز کرده و با بهره‌گیری از آخرین فناوری هوش مصنوعی، پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است.

در جریان یک پخش زنده در هفته گذشته، ریچارد یو، مدیر اجرایی و رئیس گروه کسب‌وکار هواوی، ضمن عدم تکذیب توسعه این دستگاه، از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. این خبر نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر هواوی برای نوآوری در صنعت گوشی‌های هوشمند است و انتظارمی‌رود اطلاعات بیشتری در آینده نزدیک منتشر شود.

گوشی هواوی

طبق‌گزارش‌ها، این دستگاه از طراحی تا شدن داخلی و خارجی منحصربه‌فرد و سیستم لولای دوگانه بهره‌مند خواهد بود. به دلیل ساختار سه‌تاشو، انتظار می‌رود که این گوشی دارای نمایشگری بسیار بزرگتر از رقبا باشد که گفته می‌شود حدود 10 اینچ خواهد بود. برای مقایسه، هواوی میت ایکس 5 دارای نمایشگر داخلی 7.85 اینچی است. همچنین شایعه شده است که هواوی ممکن است این دستگاه را در شهریورماه امسال (1403)، مشابه زمان عرضه میت ایکس 5 در سال گذشته، معرفی کند.

در فروردین‌ماه، هواوی موفق به ثبت پتنت "دستگاه صفحه تاشو" شد و اعلام کرد که نمونه اولیه این دستگاه آماده است. امروز، افشاگر ویبو با نام Digital Chat Station ادعا کرده است که این گوشی هوشمند سه‌تاشو به تراشه سری کرین 9 مجهز خواهدشد و دارای ویژگی‌های بی‌سابقه‌ای در صنعت خواهد بود.