هواوی با معرفی نوا فلیپ، جدیدترین دستاوردش در‌ عرصه گوشی‌های هوشمند تاشو، برای اولین بار در این بازار داغ گامی مهم برداشته است.

هواوی همواره به‌تولید دستگاه‌های با طراحی زیبا و منحصربه‌فرد شهرت داشته است؛ این‌بار نیز با نوا فلیپ توانست ترکیبی بی‌نظیر از فناوری پیشرفته و طراحی مد روز را به‌علاقه‌مندان ارائه دهد. رنگ‌های چشم‌نواز و طراحی زیبا نوا فلیپ، آن را به‌گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی تبدیل می‌کند که به‌دنبال آمیزه‌ای از تکنولوژی و استایل روز هستند.

هواوی نوا فلیپ تنها یک گوشی با طراحی زیبا نیست، بلکه یک گوشی تاشو با سخت‌افزار بسیار قدرت‌مند است. مکانیزم لولای قطره‌ای (Waterdrop hinge) قابلیت تحمل بیش‌از یک میلیون بار تا‌شدن را خواهد داشت، که از ویژگی‌های برجسته این گوشی به‌شمار می‌رود؛ همچنین، هواوی تاییدیه SGS سوئیس را نیز برای مکانیزم لولا گرفته تا خیال کاربران راحت شود. Nova Flip با ضخامت بسیار باریک 6.88 میلی‌متری در‌حالت باز و وزن 195 گرمی، تجربه‌ای راحت و لذت‌بخش را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد.

گوشی تاشوی جدید هواوی با دو نمایشگر خیره‌کننده، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای کاربران رقم می‌زند. نمایشگر پوششی OLED جمع‌وجور 2.14 اینچی در‌کنار دوربین‌ دوگانه، قابلیت گرفتن سلفی با دوربین اصلی و دسترسی سریع به‌اطلاعات اولیه مانند آب‌وهوا، موسیقی و تقویم را فراهم می‌کند. در‌بخش داخلی، نمایشگر اصلی از فناوری LTPO OLED بهره می‌‌برد که با ابعاد 6.94 اینچی، رزولوشن +FHD و نرخ به‌روزرسانی تطبیقی یک تا 120 هرتزی، تصاویری شفاف و جذاب را به‌نمایش می‌گذارد.

هواوی نوا فلیپ به‌ یک سیستم دوربین قدرت‌مند مجهز شده‌ که در‌قلب آن، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور RYYB بزرگ 1/1.56 اینچی می‌درخشد؛ این دوربین با یک لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید همراه شده‌ تا تصاویری با گستره وسیع‌تر و جزئیات بیشتر را ثبت کند. برای علاقه‌مندان به سلفی، یک دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی با کیفیت بالا در‌نظر گرفته شده‌است.

با‌وجود عدم اعلام رسمی هواوی در‌مورد تراشه و حافظه رم (RAM) این گوشی، فهرست Geekbench نشان می‌دهد که نوآ فلیپ به‌احتمال زیاد از پردازنده قدرتمند کرین 8000 بهره می‌برد. تراشه Kirin 8000 که در‌گوشی‌های سری Nova 12 هواوی نیز به‌کار رفته‌است، نویدبخش عملکردی سریع و روان برای این گوشی تاشوی جدید خواهد بود.

هنگام معرفی نوا فلیپ گفته شد که این دستگاه تاشدنی با سیستم‌عامل HarmonyOS 4.2، مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوشمند را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت‌ها شامل حذف هوشمند سوژه از تصاویر، استخراج متن از عکس‌ها و حتی تولید تصاویر جدید می‌شود. علاوه‌بر‌این، باتری قدرت‌مند 4400 میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 66 وات، تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند بدون نگرانی از تمام شدن شارژ، از تمامی امکانات این گوشی تاشو لذت ببرند.

نوآ فلیپ با تنوعی از رنگ‌های جذاب و مد روز شامل سبز، صورتی، سفید و مشکی به‌بازار عرضه می‌شود. این گوشی تاشوی غول چینی در سه مدل با حافظه‌های 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت و با قیمت‌های 5288، 5688 و 6488 یوان (معادل 744، 798 و 911 دلار) در‌دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. فروش نوآ فلیپ از تاریخ 10 آگوست در‌چین آغاز می‌شود.