سری نوا 13 یکی از موردانتظارترین گوشی‌های شرکت هواوی است که قرار بود در ماه آگوست به بازار عرضه شود. حال به نقل از لیکری معتبر، عرضه سری گوشی نوا 13 متاسفانه با تاخیر مواجه شده و هواوی به جای آن، یکی از تاشوهایش را در آگوست عرضه می‌کند.

براساس گزارش Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی ویبو، به جای سری نوا 13، هواوی قرار است از نوا فلیپ رونمایی کند که یک گوشی تاشوی جدید از برند نوا است. از جزئیات این گوشی تاشو تا به این لحظه هیچ اطلاعات خاصی منتشر نشده اما این سری، معروف به عرضه دستگاه‌هایی با کارایی بسیار زیاد اما قیمتی کم و رقابتی هستند. می‌توان امیدوار بود گوشی تاشوی جدید نیز همین رویه را در پیش بگیرد.

تاخیر در عرضه سری گوشی نوا 13 ظاهراً بی‌دلیل نبوده و هواوی قصد دارد ویژگی‌هایی را به آن اضافه کند. متوجه شدیم که نسخه‌های پرو و اولترای این نسخه قرار است از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی کنند و هواوی نیز از قافله‌ای که جدیداً به راه افتاده، عقب نماند. احتمال می‌رود تراشه این سری دستگاه‌ها مدل پرچم‌دار Kirin 9010 باشد که اخیراً در سری گوشی‌های هواوی پیورا 70 مورد استفاده قرار گرفت.

در زمینه دوربین، محتمل است که سری نوا 13 از تکنولوژی XMAGE استفاده کنند که در حال حاضر در سری‌های پیورا و میت هواوی دیده می‌شود. این تکنولوژی با تعبیه دو دوربین سلفی در قسمت جلویی گوشی، اجازه گرفتن تصاویر سلفی با کیفیتی بسیار بالا را به کاربران می‌دهد و باعث می‌شود از این نظر، هواوی قدمی از رقبایش جلو باشد.

عرضه سری گوشی نوا 13

بر اساس اطلاعات لو رفته، نسخه پایه نوا 13 قرار است صفحه نمایشی تخت داشته باشد اما سایر مدل‌ها، کمی خمیدگی خواهند داشت. تمامی نسخه‌های سری نوا 13 قرار است از رزولوشن 1.5K و بهره ببرند که مرز بین رزولوشن Full HD و Quad HD بوده و مناسب گوشی‌هایی ارزان قیمت اما پر کارایی چون سری نوا است.

سیستم عامل جدید هواوی، یعنی HarmonyOS Next قرار است از بدو عرضه بر روی دستگاه‌های سری نوا 13 در دسترس باشد و امکاناتی هیجان‌انگیز در اختیار کاربران قرار دهد اما در عین حال، ایرادات نسخه پیشین خود را نیز رفع کند. گفته می‌شود دوربین اصلی در پشت این گوشی‌ها، از تکنولوژی دیافراگم متغییر استفاده خواهد کرد و نسخه‌های گران قیمت‌تر آن، علاوه بر این، دوربینی تلسکوپی نیز خواهند داشت تا کیفیت تصاویر را بیش از پیش بهبود ببخشد. قابل ذکر است که اطلاعات شرح داده شده، هیچکدام تاییدیه رسمی ندارند اما اگر واقعی از آب دربیایند، نشان از گوشی میان‌رده با امکاناتی بسیار عالی و کاربردی می‌دهند که می‌تواند نیازهای متنوع کاربران را رفع کند.

درست که تاخیر در عرضه سری گوشی نوا 13 بسیاری از طرفداران را ناامید می‌کند اما اضافه شدن گوشی تاشو به این سری که احتمال اقتصادی بودنش نیز وجود دارد، باعث می‌شود گوشی‌های هواوی هم از نظر قیمت و هم از نظر تنوع به سطحی بالا برسند و کاربران زیادی را به خود جذب نمایند. در آینده به طور قطع اطلاعات بیشتری از تاریخ عرضه این سری گوشی در دسترس قرار می‌گیرد.