شرکت هواوی گوشی نوا ۱۲ را معرفی کرد که باوجود قیمت ۴۲۰ دلاری، از دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED و تراشه کرین ۸۰۰۰ بهره می‌برد، اما خبری از اینترنت 5G نیست.

دقایقی قبل شرکت هواوی در کنفرانس مطبوعاتی سری گوشی نوا ۱۲ شامل نسخه‌های پایه، پرو و اولترا را معرفی کرد. این سری در دسته‌های میان‌رده و قاتل پرچمدار قرار می‌گیرند، البته نسخه پایه کاملا یک گوشی میان‌رده است و حدودا ۴۰۰ دلار قیمت دارد. در ادامه به بررسی طراحی و مشخصات هواوی نوا ۱۲ می‌پردازیم.

در نگاه اول به سری هواوی نوا ۱۲ مشخص می شود که نسخه پایه برخلاف نسخه پرو و اولترا به یک دوربین سلفی مجهز شده و خبری از داینامیک آیلند نیست. این دستگاه به پنل نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED با رزولوشن FHD پلاس یا ۲۴۱۲×۱۰۸۰ پیکسلی مجهز شده که از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

هواوی نوا ۱۲ با دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی

همچنین این نمایشگر برای محافظت از چشم، به فناوری کاهش نور PWM با فرکانس بالای ۱۴۴۰ هرتزی مجهز شده است. نکته جالب توجه در پنل جلویی، دوربین سلفی قدرتمند اولترا واید ۶۰ مگاپیکسلی است که علاوه‌بر کیفیت بالا، امکان ثبت تصاویر سلفی با افراد بسیار زیادی را فراهم می‌کند.

نمایشگر۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED
دوربیناصلی ۵۰، اولترا واید ۸، سلفی ۶۰ مگاپیکسلی
تراشهکرین ۸۰۰۰ (4G)
حافظه رم۸ گیگابایتی
حافظه داخلی۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی
باتری و شارژ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۱۰۰ واتی
سیستم‌عاملHarmonyOS 4.0
قیمت۴۲۰ دلار (256GB)، ۵۶۰ دلار (512GB)
لیست مشخصات کلیدی هواوی نوا ۱۲

پنل پشتی هواوی نوا ۱۲ به ماژول دوربین سه‌گانه مجهز شده که در آن، ۲ دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با f/1.9 و سنسور فیلتر رنگ فوق حساس RYYB و اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با f/2.4 که می‌تواند با زوم ۱۰ برابری به‌جای دوربین ماکرو هم استفاده شود به‌همراه فلش LED قرار گرفته است. البته دوربین این دستگاه مانند نسخه‌های پرو و اولترا به دریچه دیافراگم متغیر مجهز نشده است. علاوه‌بر آن، پنل پشتی به چرم مصنوعی با بافت خاصی مجهز شده که روی آن حکاکی‌های جالبی وجود دارد.

هواوی نوا ۱۲ با دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی-یک میان رده

زیر پنل هواوی نوا ۱۲، تراشه کرین ۸۰۰۰ قرار دارد. این تراشه، اگرچه همین تراشه در نوا ۱۲ پرو استفاده شده، یک تفاوت اساسی میان آنها وجود دارد. در حقیقت پردازنده این دستگاه به تراشه مودم 5G مجهز نشده و به‌همین دلیل فقط از اینترنت 4G پشتیبانی می‌شود. در کنار این تراشه، حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی تا سقف ۵۱۲ گیگابایتی قرار گرفته است که از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ واتی تغذیه می‌شود.

از دیگر مشخصات هواوی نوا ۱۲ می‌توان به سیستم‌عامل HarmonyOS 4.0، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، NFC، تشخیص چهره، بلوتوث ۵.۲، ۲ اسلات سیم کارت و فوکوس خودکار لیزری اشاره کرد. این دستگاه در ۳ رنگ سفید، مشکی و آبی و در ۲ پیکربندی معرفی و پیش‌فروش آن برای بازار چین آغاز شده است. همچنین فروش آن از جمعه ۱۵ دی ماه و با قیمت ۴۲۰ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۶۰ دلار برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی شروع می‌شود.

اخبار مرتبط:

هواوی جایگاه نخست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند به اپل واگذار کرد؛ آیفون ۱۵ پرو مکس پادشاه بازار چین