شرکت هواوی به‌تازگی از لپ‌تاپ میت بوک GT 14 پرده‌برداری کرد که از نسل جدید پردازنده‌های اینتل، یعنی Intel Core Ultra استفاده می‌کند.

لپ‌تاپ جدید هواوی، در مقایسه با سایر لپ‌تاپ‌هایی که از سری پردازنده‌های نسل جدید اینتل استفاده می‌کنند، قدرت بیشتری دارد و این را باید مدیون 115 واتی بودن این پردازنده باشد. انتظار می‌رود این لپ‌تاپ ظاهر و ویژگی‌هایی حرفه‌ای داشته باشد و یک داک مخصوص کارت گرافیک نیز برایش تعبیه شود تا از این نظر هم بهترین کارایی را تقدیم کاربر کند.

لپ‌تاپ میت بوک GT 14 از پردازنده نسل Meteor Lake شرکت اینتل، یعنی Core Ultra 9 185H استفاده می‌کند که یکی از سریع‌ترین‌ها در نوع خود است. پردازنده مذکور، 16 هسته و 22 رشته دارد که شامل شش P-Core، هشت E-Core و دو LP-E Core است. کلاک پایه این پردازنده 2.3 گیگاهرتز بوده که می‌تواند به 5.1 گیگاهرتز نیز برسد! تراشه اینتل، 24 مگابایت حافظه کش هوشمند، کارت گرافیک Xe-LPG با 8 هسته Xe-Cores، کلاک پایه 2.35 گیگاهرتزی و NPU برابر با 1.4 گیگاهرتز دارد.

مدل‌های استاندارد Core Ultra 9 185H در بدو عرضه، تنها 55 وات انرژی نیاز دارند و فقط در برخی مینی کامپیوترها، مصرف آنان به 80 وات رسیده است. بااین‌حال، هواوی به این مقادیر راضی نشده و با اختصاص دادن 115 وات انرژی، قدرت کامل و بی‌حد و مرز این پردازنده را آزاد کرده است. در زمینه اتصالات، دستگاه قدرتمند هواوی دارای دو پورت USB 3.2 در قسمت پشتی، یک پورت HDMI و دو پورت USB4 در کناره‌ها، یک جک 3.5 میلی‌متری صدا و کارت‌خوان microSD است.

در پشت و زیر لپ‌تاپ میت بوک GT 14 دریچه‌های بزرگی برای خروج هوای داغ تعبیه شده که از گرم شدن بدنه آلومینیومی آن جلوگیری می‌کند و دستگاه را خنک نگه می‌دارد. علاوه بر این، دستگاه از یک داک کارت گرافیک اکسترنال نیز پشتیبانی می‌کند که تا 75 وات نیز انرژی در اختیار این کارت گرافیک قرار می‌دهد. تا به این لحظه مشخص نیست که دقیق چه کارت گرافیک‌هایی را می‌توان در این داک قرار داد و باید برای اعلام آن از سوی هواوی منتظر بمانیم.

این دستگاه در پنج کانفیگ مختلف عرضه شده که جزئیات آن و قیمتشان را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • پردازنده Ultra 5، حافظه رم 16 گیگابایت و هارد 1 ترابایت، با قیمت حدود 1047 دلار
  • پردازنده Ultra 5، حافظه رم 32 گیگابایت و هارد 1 ترابایت، با قیمت حدود 1145 دلار
  • پردازنده Ultra 7، حافظه رم 32 گیگابایت و هارد 1 ترابایت، با قیمت حدود 1284 دلار
  • پردازنده Ultra 9، حافظه رم 32 گیگابایت و هارد 1 ترابایت، با قیمت حدود 1536 دلار
  • پردازنده Ultra 7، حافظه رم 32 گیگابایت، هارد 1 ترابایت و داک اکسترنال کارت گرافیک، با قیمت حدود 1843 دلار

کانفیگ‌های متنوع این لپ‌تاپ دست کاربران را باز گذاشته و با توجه به بودجه خود، می‌توانید هر کدام که مناسبتان است را انتخاب و خریداری کنید. قابل ذکر است که صفحه نمایش این دستگاه 14.2 اینچی بوده و تا دو ترابایت نیز هارد NVMe می‌توانید به آن اضافه کنید. تا به این لحظه فروش آن به صورت رسمی آغاز نشده اما انتظار می‌رود در روزهای آینده شاهد عرضه رسمی آن باشیم.