امروز تاریخ انتشار هواوی میت XT، اولین گوشی سه بار تاشوی جهان، توسط این غول چینی مشخص و رزروهای آن از طریق وبسایت رسمی، در دسترس قرار گرفت.

شرکت هواوی در تاریخ 10 سپتامبر (20 شهریور)، از اولین گوشی سه بار تاشوی جهان به صورت رسمی رونمایی می‌کند. در این لحظه، وبسایتی برای رزرو این گوشی پرچم‌دار نیز باز شده و در دسترس قرار گرفته است. این گوشی به طور قطع در تعداد محدود تولید شده اما تقاضای کاربران برای خرید آن، هواوی را تحت فشار قرار می‌دهد زیرا تا به این لحظه، بیش از 2 میلیون رزرو برای این محصول در وبسایت شرکت ثبت شده است.

بالاخره پس از شایعات و اخبار فراوان پیرامون تاریخ انتشار هواوی میت XT و جزئیات ظاهری و سخت‌افزاری آن، هواوی تصمیم گرفت اطلاعاتی هر چند کم را با کاربران به اشتراک بگذارد. این دستگاه تاشو قرار است در تاریخ 19 سپتامبر (29 شهریور) به صورت رسمی عرضه شود. این غول چینی، ردیابی لحاظ کرده که آمار رزروهای این گوشی را نمایش می‌دهد و تا به این لحظه، 2.3 میلیون رزرو انجام شده است پس می‌توان گفت بازخورد و تقاضای کاربران از این محصول، بسیار عالی بوده است. البته این آمار رزرو مشابه با آمار فروش اولیه گوشی نخواهد بود و باید تا عرضه آن صبر کنیم تا به محبوبیت واقعی این دستگاه میان کاربران دست یابیم.

تاریخ انتشار هواوی میت XT

به نظر می‌رسد موجودی تاشوی نسل جدید در انبار هواوی کم باشد زیرا مهندسی دقیق، کار زیاد و جزئیات فراوانی که این گوشی نیاز داشته، برای هواوی دردسر بزرگی بوده است. به طور قطع تولید انبوه آن نیز مشکلات بسیار زیاد و هزینه‌های بالایی برای این غول چینی در بر خواهد داشت. با توجه به این که این گوشی اولین در نوع خودش است و هیچ شرکتی مشابه آن را تا به حال تولید نکرده، انتظار می‌رود برچسب قیمتی بالایی داشته باشد. به نظر می‌رسد کاربران علی‌رغم این موضوع، همچنان به خرید دستگاهی با چنین تکنولوژی جدید و جذابی علاقمند باشند و تهیه آن برایشان در اولویت باشد.

لازم به ذکر است که آمار رزرو با آمار فروش مشابه نیست و ممکن است برخی کاربران در انتها نظرشان تغییر کند و از خرید گوشی منصرف شوند. با این حال اگر در نظر بگیریم که 50 درصد این افراد در نهایت خرید خود را نهایی کنند، هواوی باید حدود یک میلیون نسخه از این دستگاه تهیه و ارسال کند. در صفحه رزرو، می‌توانیم برخی از مشخصات سخت‌افزاری هواوی میت XT درج شده است. این گوشی با حافظه رم 16 گیگابایتی به عنوان پایه عرضه می‌شود و در دو حافظه 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی نیز در دسترس است. رنگ آن نیز قرمز و مشکی خواهد بود. سایر مشخصات گوشی تا به این لحظه اعلام نشده و برای آن، باید تا 10 سپتامبر و معرفی رسمی منتظر بمانیم تا ببینیم هواوی تا چه اندازه در استفاده از سخت‌افزار مناسب در این تاشوی نسل جدید، موفق بوده است.