گوشی تاشو هواوی میت X5 با پشتیبانی از ارتباطی ماهواره‌ای دو طرفه و تراشه انحصاری کرین 9000S در بازار داخلی چین معرفی شد.

طی هفته‌های اخیر، کمپانی هواوی به‌سختی مشغول معرفی بهترین گوشی‌ها با فناوری بسیار پیشرفته است که از مهم‌ترین ‌آن‌ها می‌توانیم به سری هواوی میت ۶۰ اشاره کنیم. چندی قبل، از نسخه استاندارد و پرو این نسل رونمایی شد و حالا امروز شاهد معرفی نسخه پرو پلاس هستیم که با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه و ده‌ها ویژگی دیگر وارد بازار داخلی چین شد. پس از هواوی میت ۶۰ پرو پلاس، کمپانی سازنده گوشی تاشدنی هواوی میت X5 معرفی کرد که طراحی منحصربه‌فردی با پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G و ماهواره‌ای دارد.

برخلاف سنت همیشگی، کمپانی هواوی به‌جای برگزاری یک مراسم معارفه، تصمیم گرفت جدیدترین و بهترین دستگاه‌هایش را تنها با وارد در فهرست گوشی‌های موجود در بازار (Vmall) کند. گزارش‌های اولیه نشان می‌داد هواوی در ماه‌جاری میلادی مراسمی برای سایر دستگاه نیز برگزار می‌کند× امادرکمال تجعب با پیروی ازهمین الگو، مستقیما این گوشی‌های هوشمند را وارد بازار مرکزی چین کرد. در ادامه به جزئیات بیشتری از گوشی تاشدنی هواوی میت X5 می‌پردازیم.

ارتباط ماهواره‌ای هواوی میت X5

هواوی میت X5 از صفحه‌نمایش خارجی ۶.۴ اینچی LTPO OLED با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۵۰۴ پیکس، نسبت تصویر ۲۰.۹:۹، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتزی بهره می‌برد مه برای محاظت دربرابر خط‌وخش و ضربه‌های ناگهانی از مخافظ شیشه‌ای Kunlun استفاده شده است. همچنین، صفحه‌نمایش داخلی دستگاه از جنس LTPO OLED با ابعاد ۷.۸۵ اینچی بوده و دارای رزولوشن ۲۲۲۴×۲۴۹۶ پیکسل، نسبت تصویر ۸:۷.۱ و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی خواهد بو. هردو نمایشگر از نرخ به‌روزرسانی تطبیق‌پذیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی، استاندارد رنگی ۱۰ بیتی، طیف رنگی P3 و کاهش نور مدولاسیون ۱۴۴۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند. برای امنیت بیشتر دستگاه از یک حسگر اثرانکشت در حاشیه‌های کنار بهره می‌برد.

مشخصات فنی هواوی میت X5

درحال‌حاضر، اطلاعات دقیقی از تراشه گوشی تاشو هواوی میت X5 موجود نیست، اما به‌نظر می‌رسد کمپانی سازنده از همان تراشه کرین ۹۰۰۰S استفاده می‌کند که به‌عنوان قلب تپنده هواوی میت ۶۰ پرو پلاس نیز به‌کارگرفته شده است. برای عملکرد روان و منسجم دستگاه درحین بازی‌های موبایلی یا رندرگیری‌ها، گوشی تاشو X5 از ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که جوابگوی نیاز کاربران خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشخصات‌ سخت‌افزاری دستگاه باید منتظر اخبار جدیدتر باشیم.

طراحی هواوی میت X5

دربخش سیستم دوربین، هواوی X5 از یک سنسور سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره‌مند می‌شود که برای استفاده روزمره و مکالمه‌های تصویری مناسب خواهد بود. ازسوی‌دیگر، پنل پشت دستگاه نشان می‌دهد که هواوی X5 از ماژول سه‌گانه دوربین میزبانی می‌کند که شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال می‌شود. همچنین این دستگاه تاشو به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل جدید هارمونی او اس ۴.۰ عرضه می‌شود.

برای تامین انرژی، هواوی میت X5 به باتری ۵۰۶۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۶۶ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی متکی می‌شود که می‌توان ظرف مدت‌زمان ۴۰ دقیقه شارژ دستگاه را از صفر به صد برساند. از دیگر ویژگی‌های موجود در میت X5 می‌توانیم به دو شیار سیم‌کارت، بلوتوث ۵.۲، وای‌فای 802.11ac، سنسور تشخیص چهره دوبعدی، GPS دو فرکانسه، NFC، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه، IR Blaster، درگاه تایپ سی و گواهی IPX8 اشاره کنیم. ابعاد این گوشی تاشو درحالت بسته به ۱۱.۰۸×۷۲.۴×۱۵۶.۹ و درحالت باز به ۵.۳×۱۴۱.۵×۱۵۶.۹ می‌رسد و وزنی معادل ۲۴۵ گرم دارد که درمقایسه با تاشوهای جدید موجود در بازار وزن سبکی ندارد.

مشخصات فنی هواوی X5

گوشی تاشو هواوی میت X5 در دو نسخه 12 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی با رنگ‌های سفید، مشکی، بنفش، طلایی و سبز عرضه می‌شود. لازم به‌ذکر است که رنگ‌های بنفش و سبز از پوشش چرم مصنوعی در پنل پشت برخوردار می‌شود که ظاهری نسبتا شیک و مدرنی را به دستگاه می‌دهد؛ ازسوی‌دیگر، رنگ‌های سفید، مشکی و طلایی از پنل شیشه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

علاوه‌براین، هواوی از نسخه Mate X5 Collector's Edition رونمایی می‌کند که با پیکربندی ۱۶ گیگاباین حافظه رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. نسخه‌های عادی و نسخه کلکسیونی از امروز برای پیش‌خرید دردسترس کاربران قرار دارد که تنها با پرداخت مبلغ ۱۳۶ دلار می‌توانند یک دستگاه را برای خودشان رزرو کنند. درباره عرضه جهانی دستگاه نیز اطلاعاتی دردست نیست، اما کارشناسان می‌گویند هواوی پس از عرضه اولیه درتاریخ ۱۵ اکتبر تصمیماتی درباره عرضه جهانی می‌گیرد.

اخبار مرتبط: