علی‌رغم عرضه نشدن سری میت 70 هواوی، امروز شایعاتی در مورد قابلیت تشخیص چهره میت 80 به بیرون درز کرده که طبق آن، شاهد تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای هستیم.

استفاده از سیستم پیشرفته‌ای برای تشخیص چهره چندان غیرمنتظره نیست زیرا شرکت هواوی مدت زیادی است که در گوشی‌های پرچم‌دارش روی این قابلیت مانور می‌دهد و اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، به‌نظر می‌رسد هواوی بالاخره موفق شده این تکنولوژی را ارتقا ببخشد و آن را به‌طور کامل زیر صفحه نمایش پنهان کند. امروز لیکری به نام Fixed Focus Digital در شبکه اجتماعی چینی ویبو تصویری از مکالمه‌ای میان اعضای هواوی به اشتراک گذاشت که برطبق‌آن، قرار است قابلیت تشخیص چهره میت 80 به تکنولوژی سه بعدی مجهز شود.

البته انتظار نداشته باشید که این قابلیت را میت 70 ببینید و برای تجربه چنین تکنولوژی، باید تا نسل بعد پرچم‌داران هواوی منتظر بمانید. به گفته Huawei Central دو دلیل عمده برای نبود این تکنولوژی در میت 70 وجود دارد؛ یکی این‌که برای این دستگاه هواوی تمرکز کامل خود را بر روی توسعه و هماهنگی سیستم عامل جدیدش یعنی HarmonyOS NEXT و مدل جدید پردازنده‌اش از سری Kirin گذاشته است. این سری تراشه جدید نیز در حال گذراندن تست‌های آزمایشگاهی بوده و به زودی به مرحله تولید انبوه می‌رسد.

هواوی میت 80

دلیل دوم این است که تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد. در این لحظه بر طبق شایعات مراحل تست آن آغاز شده اما اعمال آن در سیستم عامل هواوی و اجرای بدون مشکل در رابط کاربری، نیازمند زمان و کار بیشتر است. واضح است که تا زمان عرضه سری میت 70 این تکنولوژی تکمیل نخواهد شد و به همین دلیل، تعبیه آن در قابلیت تشخیص چهره میت 80 گزینه محتمل‌تری به نظر می‌رسد.

باید بگوییم که این مسئله هم شایعه‌ای بیش نیست و با توجه به مدت زمان زیادی که تا عرضه سری پرچم‌دار نسل بعد هواوی باقی مانده، ممکن است اشتباه از آب در بیاید. تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی برای هواوی اهمیت زیادی دارد و از اولین ظهور آن در میت 20 پرو در سال 2018، این غول چینی تمرکز زیادی بر رویش داشته و هر ساله بهبودهایی در آن اعمال می‌کند.

مخفی کردن تکنولوژی تشخیص چهره سه‌بعدی در زیر صفحه نمایش، عملکردی عالی در زمینه پیشرفت زیبایی ظاهری گوشی به‌شمار می‌رود. با اجرایی شدن این قابلیت، دیگر نیازی به وجود ناچ یا سوراخ دوربین بر روی صفحه نیست و کاربر با یک نمایشگر زیبا و یکدست مواجه می‌شود که کار با آن را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. باید دید که این تکنولوژی جذاب در نهایت چگونه از آب در‌می‌آید.

احتمال می‌رود قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی در سری میت 70 برای تمامی مدل‌ها در دسترس باشد. سال گذشته نسخه پایه میت 60 متاسفانه فاقد این ویژگی بود، اما امیدواریم امسال هواوی رویکرد خود را در این زمینه تغییر دهد. به احتمال زیاد، سال 2024 سالی شگفت‌انگیز برای تکنولوژی تشخیص چهره سه‌بعدی هواوی است که بالاخره می‌تواند چندین قدم از رقبا جلو بیفتد.