شرکت هواوی در سال ۲۰۲۳ موفق به فروش بیش از ۳۰ میلیون نسخه از سری میت ۶۰ شد و می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ با P70 این موفقیت را ادامه دهد.

چند ماه قبل شرکت هواوی با عرضه سری میت ۶۰ مجهز به پردازنده کرین 9000S توانست اولین گام برای احیای خود را با موفقیت بردارد. کرین 9000S اولین تراشه 5G تولید چین بود که با ارائه عملکرد مشابه معماری ۷ نانومتری چندان از نظر سخت‌افزاری عملکرد ویژه‌ای نداشت، اما با توجه به تراشه‌های تولیدی قبلی ارتقا شگفت‌انگیزی داشته و با ارائه اینترنت 5G برای اولین بار در گوشی‌های هواوی پس از تحریم آمریکا و تکیه‌بر احساس میهن‌پرستی مردم چین توانست فروش کم‌نظیری را تجربه کند. براساس آخرین گزارش‌ها، طی سال ۲۰۲۳ درمجموع ۳۰ میلیون گوشی از سری میت ۶۰ به‌فروش رفت که باتوجه به تاریخ عرضه، رکورد فروش هواوی در ۶ ماه جابجا شد.

گزارش‌های جدید که در پلتفرم اختصاصی چینی ویبو منتشر شده در ابتدا توسط Huawei Central منتشر شده بود و حساب BeijingDigitalMaster@ هم آن را تایید کرده است. البته در اطلاعات درز شده به نسخه‌های متفاوت اشاره‌ای نشده است و معلوم نیست کدام مدل از سری هواوی میت ۶۰ بیشترین فروش را داشته است. بااین حال همه نسخه‌های این سری به تراشه کرین 9000S مجهز شده‌اند. پیش از این مرکز تحقیقاتی Counterpoint Research گزارشی را منتشر کرده بود که در آن پرفروش‌ترین گوشی‌ها تا اکتبر ۲۰۲۳ مشخص شده بود.

براساس گزارش Counterpoint Research آیفون ۱۵ پرو مکس رتبه اول را به خود اختصاص داده، در حالی که جایگاه دوم در اختیار میت 60 پرو است. بنابراین احتمالاً در طول ۲۰۲۳ هم گزینه‌های رده بالاتر با وجود گران‌تر بودن، بیشترین فروش را داشته‌اند. ارسال 30 میلیون دستگاه از نقطه نظر زنجیره تامین هم دستاورد بزرگی محسوب می‌شود، زیرا شرکت SMIC به‌عنوان تامین کننده تراشه هوآوی با مشکلات بازدهی در تولید ویفرهای 7 نانومتری مواجه شده بود. باوجود موانع مختلف، از جمله تحریم‌های ایالات متحده، هواوی از همه آنها عبور کرده و سال ۲۰۲۳ را با موفقیت به‌پایان رساند.

بااین حال هواوی راه درازی برای کسب موفقیت در بازار جهانی دارد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که هواوی در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه راهی بازار می‌کند و سری P70 به‌لطف ارتقا تراشه، دوربین اصلی و چند مورد دیگر ۲۳۰ درصد بیشتر از نسل قبل فروخته خواهد شد. درکنار آن گفته شده هواوی درحال توسعه تراشه جدیدی به‌نام کرین 9010 است، بنابراین با شهرت خوب تراشه قبلی و تبلیغات موثر این تراشه می‌تواند به افزایش فروش نسل جدید کمک کند. بااین حال اگر P70 عملکرد موفقیت‌آمیزی در بازار نداشته باشد، هواوی تمرکز خود را روی ارتقا میت ۷۰ خواهد گذاشت تا بتواند جانشین مناسبی برای میت ۶۰ روانه بازار کند.

اخبار مرتبط: