گوشی پرچمدار هواوی میت ۶۰ با طراحی منحصر‌به‌فرد و داینامیک آیلند بالای صفحه‌نمایش معرفی می‌شود تا نسل جدید سری آیفون ۱۵ را به‌چالش بکشد.

طی سال‌های گذشته هواوی با چالش‌های زیادی روبه‌رو بود و همواره تلاش می‌کرد تا بتواند با سایر کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند رقابت کند. از سال ۲۰۱۰ میلادی، هواوی با ساخت تعدادی از بهترین و منحصربه‌فردترین دستگاه‌ها مانند هواوی میت ۲۰ توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه فناوری و خبرگزاری‌ها را به سمت جلب کند. براساس آمارها، هواوی با تولید بهترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌ها به‌همراه برچسب قیمت رقابتی در بازار توانست سمت عظیمی را به‌خود اختصاص دهد تا زنگ خطر برای سازندگان گوشی‌های هوشمند به‌صدا دربیاید.

با این‌حال، از سال ۲۰۱۹ میلادی، کمپانی هواوی به‌دلیل تحریم‌های همه‌جانبه ایالات متحده با چالش‌های فراوانی دست‌وپتجه نرم می‌کند؛ اما حتی با از دست دادن بخشی زیادی از کاربرانش در کشورهای اروپایی و آسیایی قصد تسلیم شدن ندارد. این غول فناوری چینی به‌زودی با معرفی هواوی میت ۶۰ می‌خواهد رقابتی نزدیک با آیفون ۱۵ داشته باشد؛ براین‌اساس می‌توان گفت با گوشی ساده‌ای سروکار نخواهیم داشت. درادامه رندرهای هواوی میت ۶۰ را مشاهده می‌کنیم.

در دنیا فناوری، حفظ اسرار درون سازمانی یکی از پیچیده‌ترین کارهایی محسوب می‌شود که هیچ‌یک از کمپانی‌های سازنده مانند اپل، سامسونگ یا هواوی از آن مصون نیستند. اما نکته مثبتی که در افشاگری‌ها وجود دارد آن است که کاربران زودتر می‌توانند متوجه شوند محصول جدید از چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی برخوردار است تا درباره آن‌ها اطلاعات خوبی کسب کنند.

رندرهای هواوی میت 60 فاش شد

اخیرا یک منبع خبری ناشناس رندرهای هواوی میت ۶۰ را به‌نمایش گذاشت که نشان می‌دهند این گوشی از ماژول سه‌گانه دوربین دایره‌ای شکل مشابه هواوی میت ۴۰ بهره می‌برد و فلش ال‌ای‌دی بالا آن قرار می‌گیرد. همچنین، تصویر به کاربران می‌گوید که طراحی بدنه دستگته به‌گونه طراحی شده تا دربرابر اثرات انگشت مقاوم باشد؛ چنین طراحی می‌تواند برای آن دسته از کاربران خوب باشد که ترجیج می‌دهند از گوشی‌شان بدون قاب‌های محافظ استفاده کنند. تصاویر مذکور تنها پنل پشت دستگاه را نشان می‌دهد و هنوز تصویری از پنل صفحه‌نمایش در دست نیست، اما می‌دانیم هواوی بهترین فناوری روز را برای ساخت میت ۶۰ مورد استفاده قرار خواهد داد.

یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های در طراحی سری میت ۶۰ هواوی می‌تواند داینامیک آیلند باشد که از مدل‌های پرو آیفون ۱۴ الهام گرفته است و قطعا نسل جدید آیفون ۱۵ را به‌چالش می‌کشد. علاوه‌براین، انتظار می‌رود هواوی میت ۶۰ به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌‌عامل هارمونی او اس ۴.۰ عرضه شود؛ این سیستم‌عامل چهارم آگوست برابر با سیزدهم مردادماه منتشر می‌شود و طی بازه‌زمانی از پیش تعیین‌شده‌ای برای دستگاه‌های واجد شرایط دردسترس قرار می‌گیرد. براساس شایعات هارمونی او اس ۴.۰ ویژگی‌های زیادی با خود به‌همراه می‌آورد که محیط کاربری هواوی را وارد سطح جدیدی برای رقابت با سیستم‌عامل‌های آی او اس و اندروید می‌کند.

درحال‌حاضر، هیچ‌گونه اخبار یا شایعاتی مبنی‌بر زمان دقیق معرفی سری هواوی میت ۶۰ دیده نمی‌شود، اما انتظار می‌رود کمپانی چینی سازنده گوشی‌های هوشمند در مهرماه سال جاری از سری قدرت‌مندش رونمایی کند و نشان دهد علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده بازهم می‌تواند رقابت نزدیکی با بزرگان داشته باشد.

اخبار مرتبط: هواوی تبلت اقتصادی Matepad 11.5 را معرفی کرد