گوشی هوشمند هواوی میت ۶۰ پرو پلاس با صفحه‌نمایش ۶.۸۲ اینچی و تراشه انحصاری کرین 9000s در بازار چین معرفی شد.

چندی پیش، کمپانی هواوی از گوشی‌های هوشمند میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو با پشتیبانی از ارتباط 5G برای بازار داخلی چین رونمایی کرد. اما به‌نظر می‌رسد پروژه ساخت سری میت ۶۰ به پایان نرسیده و این سازنده چینی نسخه هواوی میت ۶۰ پرو پلاس را با پشتیبانی از فناوری ارتباط ماهواره‌ای معرفی کرد. اکنون دستگاه موردبحث برای خریداران و علاقه‌مندان به گوشی‌های هواوی دردسترس قرار گرفته می‌توانند برای پیش‌خرید اقدام کنند. همچنین، میت ۶۰ پرو پلاس از ویژگی‌های سخت‌افزاری بسیار ویژه‌ای بهره می‌برد که برای رقابت با پرچمداران آینده بازار یعنی سری آيفون ۱۵ و گلکسی اس ۲۴ ساخته شده است.

ارتباط ماهواره‌ای هواوی میت ۶۰ پرو پلاس

همان‌طورکه گفتیم، هواوی میت ۶۰ پرو پلاس ازجمله پرچمداران منحصربه‌فرد بازار محسوب می‌شود که از صفحه‌نمایش ۶.۸۲ اینچی از نوع LTPO OLED با رزولوشن ۱۲۶۰×۲۷۲۰ پیکسل، نرخ به‌رزورسانی تطبیق‌پذیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی، پشتیبانی از استاندارد رنگی ۱۰ بیتی و تراکم رنگی P3 بهره می‌برد. همچنین، برای محافظت از نمایشگر از یک محافظ شیشه‌ای Kunlun نسل دوم استفاده می‌کند که مقاوت و استحکام بسیار فوق‌العاده دربرابر خط‌وخش و ضربات دارد. سنسور سلفی ۱۳ مگاپیکسلی که درون پانچ هول مرکزی قرار دارد از حسکر تشخیص سع‌بعدی چهره برخوردار است که برای ثبت تصاویر کارایی بالایی دارد.

دربخش سیستم دوربین، هواوی میت ۶۰ پرو پلاس حرف‌های بسیار برای گفتن دارد و قادر است با تمامی پرچمداران موجود در بازار رقابت کند. این دستگاه از ماژول سه‌گانه بهره می‌برد که شامل سنسور واید ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.4 – f/4.0 و لرزش‌گیر، سنسور اولترا واید ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه و سنسور اولترا ماکرو ۴۸ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال می‌شود. جالب است بدانید سنسور اولترا ماکرو اولین بار توسط هواوی مورد استفاده قرار می‌گیرد که میت ۶۰ پرو پلاس را قادر می‌سازد از اجسام نزدیک در فاصله ۳ تا ۴ سانتی‌متر عکس‌های فوق‌العاده باکیفیتی ثبت کند.

هواوی میت ۶۰ پرو پلاس با تراشه کرین 9000s

علاوه‌براین، پس از تلاش‌های فراوان، کمپانی هواوی توانسته به تراشه انحصاری کرین ۹۰۰۰S برپایه معماری ۷ نانومتری دست یابد که ویژگی‌های قابل‌توجهی ارائه می‌دهد. این تراشه برای عملکرد روان و منسجم درون دستگاه با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی همراه می‌شود. همچنین، برای تامین انرژی، هواوی میت ۶۰ پرو پلاس از باتری استاندادر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۸۸ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی عرضه می‌شود که می‌تواند ظرف مدت‌زمان ۳۰ دقیقه شارژ دستگاه را از صفر به صد برساند؛ شارژ معکوس سریع ۲۰ واتی نیز از دیگر قابلیت های میت ۶۰ پرو پلاس محسوب می‌شود که آن را به‌انتخابی عالی برای کاربران تبدیل می‌کند.

از گزینه‌های ارتباطی میت ۶۰ پرو پلاس می‌توانیم به دو شیار سیم‌کارت، پشتیانی از وای‌فای 802.11ax، بلوتوث 5.2، GPS دو فرکانسه، NFC ،IR Blaster، حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش و ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه اشاره کنیم. همچنین این گوشی هوشمند از استاندارد IP68 بهره می‌برد که همانند نسل فعلی سری آیفون ۱۴ تا عمق ۶ متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد. گزینه‌ها اتباطی و ویژگی‌های میت ۶۰ پرو پلاس باعث می‌شود از نسل فعلی آیفون‌ها انتخابی مناسب‌تر شود و کاربران زیادی را ترغیب به خرید کند؛ حتی می‌تواند روی فروش سری آیفون ۱۵ که روز سه‌شنبه معرفی می‌شود تاثیر به‌سزایی بگذارد.

قابلیت‌های هواوی میت ۶۰ پرو پلاس

درانتها یادآوری می‌شود هواوی میت ۶۰ پرو پلاس با دو پیکربندی ۱۶ گیگابایت حافظه رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم + ۱ ترابایت حافظه داخلی عرضه می شود؛ درحال‌حاضر قیمت این دستگاه در نسخه‌های مختلف اعلام نشده است. پیش‌فروش این گوشی هوشمند از سایت رسمی هواوی امکان‌پذیر خواهد بود و از نهم اکتبر برای خرید دردسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد. عرضه جهانی میت ۶۰ پرو پلاس متعاقبا ازسوی کمپانی سازنده اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط: