یک منبع آگاه خبری گزارش داد هواوی میت ۶۰ با ماژول دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی و صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی وارد بازار می‌شود.

براساس گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد کمپانی چینی هواوی قصد دارد از آخرین نسل پرچمدارانش یعنی سری میت۶۰ اواخر سال‌جاری میلادی رونمایی کند. سری جدید هواوی میت ۶۰ با ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی همراه می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به داینامیک آیلند بالای نمایشگر اشاره کرد که از مدل‌های پرو آیفون ۱۴ الهام گرفته شده است. همچنین، روز گذشته یک منبع آگاه خبری اطلاعاتی از دوربین هواوی میت ۶۰ دراختیار کاربران گذاشت که در ادامه به آن می‌پردازیم.

افشاگر معروف حوزه فناوری، دیجیتال چت استیشن، دراین‌باره می‌گوید هواوی میت ۶۰ با ماژول سه‌گانه دوربین معرفی می‌شود که شامل سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود؛ اگر این شایعه درست باشد، هواوی میت ۶۰ اولین گوشی اندرویدی محسوب می‌شود که به سنسور پریسکوپی مجهز می‌شود. به‌یاد داشته باشید که کمپانی اپل برای اولین بار قصد دارد از چنین سنسوری برای آیفون ۱۵ پرومکس استفاده کند.

باتوجه به رندرها، احتمالا ماژول دوربین هواوی میت ۶۰ طراحی مشابه نسل قبلی داشته باشد، اما این گوشی با پیشرفت‌های بزرگی نظیر فناوری XMAGE همراه می‌شود. همچنین افشاگر معروف DCS اعلام کرد اندازه و ابعاد سری مذکور مشابه هواوی میت ۵۰ است که دارای ۱۶۱.۵ میلی‌متر ارتفاع، ۷۶.۱ میلی‌متر عرض و ۷.۹۸ میلی‌متر ضخامت می‌شود؛ وزن گوشی نیز به ۲۰۶ می‌رسد که برای دستگاهی با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی طبیعی به‌نظر می‌رسد.

مشخصات هواوی میت ۶۰

منبع آگاه خبری یادشده تاکید کرد هواوی میت ۶۰ با صفحه‌نمایش تخت اولد ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۰۰×۳۲۰۰ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی عرضه خواهد شد. کمپانی هواوی برای قلب تپنده این دستگاه از تراشه کایرین 9000E بهره می‌برد و برای عملکرد یکپارچه از حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد کرد؛ همچنین برای پردازش‌های سنگین و اجرای بازی‌های موبایلی یک پردازنده گرافیکی Mali-G78 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه‌بر موارد یادشده، مهم‌ترین عنصری که می‌تواند باعث فروش گسترده هواوی میت ۶۰ در بازار جهانی شود، دسترسی این کمپانی به ارتباط 5G است که از آن در ساخت گوشی مذکور استفاده می‌کند تا به یکی از بهترین گوشی‌های این شرکت از سال ۲۰۱۹ تبدیل شود. استانداردهای تراشه هواوی میت ۶۰ مطابق استانداردهای روز نخواهد بود و برپایه معماری ۷ نانومتری ساخته می‌شود، اما می‌تواند کمک بزرگی برای برگشت به عرصه بین‌المللی به سازنده چینی کند.

اخبار مرتبط: رندرهای هواوی میت ۶۰ افشا شد؛ رقیبی سرسخت برای آیفون ۱۵