چند هفته پیش بود که گوگل پیکسل ۷ پرو در صدر جدول DxOMark قرار گرفت و توانست به طور مشترک با Honor Magic4 Ultimate جایگاه بهترین دوربین گوشی را کسب کند. اکنون این جایگاه به گوگل وفا نکرده است و هواوی میت 50 پرو صدر جدول DxOMark قرار گرفته است.

میت ۵۰ پرو هواوی به لطف ستاپ دوربین سه گانه جدید خود توانسته امتیاز ۱۴۹ را در تست‌های دوربین سایت DxOMark کسب کند. این گوشی دارای دوربین‌های ۵۰، ۶۴ و ۱۳ مگاپیکسلی در ستاپ دوربین سه گانه خود است. این امتیاز زیاد به لطف استفاده از OIS خوب، زوم اپتیکال 3.5 برابری و تکنولوژی دیافراگم متغیر به دست آمده است.

این در حالی است که پیش‌تر پیکسل ۷ پرو و آنر مجیک ۴ Ultimate توانسته بودند امتیاز ۱۴۷ را از این سایت کسب کنند و هواوی میت ۵۰ پرو با ۲ امتیاز بیشتر در صدر جدول DxOMark قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط DxOMark، میت ۵۰ پرو دارای بازتولید رنگ و افکت بوکه خوشایند، جزئیات خوب تصاویر در زوم بالا و فوکوس خودکار کار آمد است. همچنین می دانیم که این گوشی توانایی کنترل مناسبی در ویدیوها از نظر کیفیت دارد. طبق بررسی‌های انجام شده تصاویر ثبت شده با این گوشی دارای دامنه رنگی مناسب در ثبت تصاویر و ویدیوها است.

Huawei-Mate-50-Pro-is-the-new-king-of-camera-phones-on-DxOMark

علاوه بر این آزمایش‌های انجام شده به روی دوربین این گوشی نشان دهنده برخی نقص‌ها در تنظیم white balance است. فرایند پردازش جدید صحنه‌های هواوی که XMAGE AI نام دارد نیز در این دستگاه کمی کند است.

البته دوربین مناسب و قوی میت ۵۰ پرو نمی‌تواند خلأ‌هایی مانند عدم حضور شبکه 5G و سرویس‌های گوگل در این دستگاه را توجیه کند و با توجه به برچسب قیمت ۱۱۹۹ یورویی، این گوشی ارزش خرید پایین‌تری نسبت به رقبای خود یعنی Pixel 7 Pro و Mate 50 Pro دارد.

نظر شما درباره قرار گرفتن هواوی میت ۵۰ پرو در صدر جدول DxOMark چیست؟ آیا شما حاضر به خرید این گوشی هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: هواوی Pocket S ارزان‌ترین گوشی هوشمند تاشو!