افشاگری‌های جدید نشان می‌دهند که به زودی باید شاهد عرضه سنسور دوربین هواوی در دستگاه‌های این شرکت باشیم.

ظاهرا این غول چینی قصد دارد سنسور‌های CMOS خاص خود را تولید کند تا بتواند به آخرین ویژگی‌های دوربین موبایل دست پیدا کند. تا‌کنون این شرکت سنسور‌های خود را از سونی تهیه می‌کرد اما تحریم‌های آمریکا موجب شده تا مشکلاتی در بخش تهیه این سنسور‌ها به وجود بیاید.

طبق افشاگری‌های انجام شده در ویبو، هواوی در حال انجام این کار بدون کمک شرکت‌های دیگر است و قصد دارد سنسور‌های جدید را کاملا به صورت بومی تولید کند. البته سونی مجوز ارائه محصولات خود به هوآوی را دارد اما رابطه این دو شرکت مثل گذشته نیست و این کار به صورت کامل انجام نمی‌شود.

این موضوع می‌تواند برای سونی بسیار مضر باشد زیرا بخش بزرگی از درآمد سالانه این شرکت به قرارداد با هوآوی مربوط بود. حتی برخی از منابع اعلام کردند که این ضرر برای سونی می‌تواند بیش از چند میلیون دلار باشد. اما اخبار بد برای سونی ادامه دارد زیرا هوآوی تنها شرکتی نیست که به تولید سنسور‌های بومی فکر می‌کند.

سنسور CMOS دوربین هواوی

در حال حاضر چند شرکت چینی دیگر هم در تلاش هستند تا سنسور‌های CMOS را تولید کنند. البته با ورود هواوی به بازار سنسور‌های دوربین، ممکن است بسیاری از شرکت‌های دیگر سنسور‌های خود را از هواوی تهیه کنند. در میان این شرکت‌ها می‌توان به OMNIVISION اشاره کرد که در نمایشگاه CES از سنسور 200 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد.

سنسور تولید شده توسط این شرکت چینی، در حال حاضر رکورد کوچک‌ترین اندازه پیکسل را به نام خود ثبت کرده که در مقایسه با سنسور سامسونگ بسیار چشمگیر است. هوآوی به تازگی از نسل میت 60 رونمایی کرد که احتمالا آخرین نسل از پرچمداران این شرکت با سنسور سونی خواهد بود.

انتظار می‌رود سری P70 اولین دستگاه‌هایی باشند که از سنسور دوربین هواوی استفاده می‌کنند. نظر شما در مورد ساخت سنسور دوربین هواوی چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند با سازندگانی مثل سونی و سامسونگ رقابت کند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:‌