هواوی از سیستم‌عامل HarmonyOS ۴ با ظاهری مدرن و گزینه‌های شخصی‌سازی جدید رونمایی کرد.

کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی ۲۰۲۳ در حال برگزاری است و امروز صبح از سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS ۴ رونمایی کرد که طراحی کاملا جدیدی نسبت به نسخه قبلی دارد و گزینه‌های شخصی‌سازی دیگری هم برای انواع گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند اضافه شده است.

بیش از ۷۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان از گوشی گرفته تا تلویزون و ماشین‌ از این اکوسیستم بهره می‌برند. در صفحه اصلی، قابلیت تغییر فونت، رنگ، ساعت و استایل ویجت‌های سیستم با قابلیت شخصی‌سازی اضافه شده است. همچنین کاربران می‌توانند از پس‌زمینه با ایموجی‌های مورد علاقه خود استفاده کنند.

همچنین هواوی در دسته ایموجی‌ها، گزینه‌های متحرک اضافه کرده است. هواشناسی پانوراما هم قابلیت جدیدی است که متناسب با آب و هوا تصویر پس‌زمینه را تغییر می‌دهد. همچنین بخش اعلان‌ها از امکان مرتب کردن بر اساس اولویت فردی برخوردار شده است. کاربران می‌توانند اعلان‌های برنامه مورد نظر را پین کنند و بدون باز کردن برنامه، مستقیما از بخش اعلان‌ها عملیات خود را انجام دهند.

قابلیت Live Window مانند داینامیک آیلند اپل عمل می‌کند که همانند اعلان کوچکی در گوشه بالای صفحه نشان داده می‌شود و با ضربه زدن روی آن، برنامه مورد نظر باز می‌شود. این قابلیت برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند عرضه می‌شود.

همچنین هواوی ویجت‌های بیشتری را با اندازه‌های مختلف و با پشتیبانی از برنامه‌های جدید اضافه کرده که در صفحه اصلی قرار می‌گیرند. قابلیت جدیدی نیز به این سیستم‌عامل اضافه شده که می‌تواند همزمان چندین فایل، عکس و متن را کپی و به اپلیکیشن یا حتی دستگاهی دیگر با پشتیبانی از HarmonyOS ۴ ارسال کند.

HarmonyOS ۴ از موتور Ark Engine استفاده می‌کند که به ادعای هواوی ۲۰ درصد عملکرد بهتری در زمینه سرعت باز‌کردن برنامه‌ها، روان‌تر شدن عملکرد کلی سیستم و مصرف کمتر انرژی دارد. HarmonyOS ۴ با چند به‌روزرسانی امنیتی شامل بهبود گزینه‌های ردیابی، اخطار‌های نصب اپلیکیشن و دسترسی به اطلاعات شخصی همراه می‌شود.

هم اکنون نسخه بتا این سیستم‌عامل برای ۳۴ دستگاه از جمله سری میت ۵۰، سری پی ۶۰ و سری میت ایکس ۳ در دسترس قرار گرفته است. همچنین به‌زودی ۳۵ دستگاه دیگر از جمله سری‌های پی ۴۰، میت ۳۰، نوا ۹ و ۱۰ از آن بهره‌مند خواهند شد.

اخبار مرتبط: