پس از سال ۲۰۱۸ میلادی، هواوی تصمیم داشت به بزرگ‌ترین برند تلفن همراه در جهان تبدیل شود. اما محدودیت‌ها و تحریم‌های پیش آمده علیه این شرکت، Huawei را به شدت محدود کرد و اکنون آخرین گزارش‌ها حاکی از خداحافظی هواوی با اروپا است.

در سال ۲۰۱۹، آمریکا به طور رسمی هواوی را در لیست سیاه خود قرار داد و این شرکت را به دلیل مشکلاتش با چین تحریم کرد. پس از آن مشکلات این غول قدیمی تکنولوژی آغاز شد. چراکه آمریکا به نوعی قطب تلفن همراه در جهان است.

Huawei به دلیل تحریم‌ها علیه خود، مجبور به توقف تولید تراشه‌های ساخت خود با نام Kirin شد. پس از این شرکت برای فروش محصولات خود تصمیم به استفاده از زیر برند Honor گرفت. اما همچنان این شرکت برای مدتی در صدر قوی‌ترین تولید کننده‌های تلفن همراه قرار گرفت. اما این برتری برای هواوی پایدار نیست.

با وجود مشکلات پیش آمده این شرکت مدام اعلام می‌کند که تصمیم به خارج شدن از بازار تلفن همراه ندارد. اما گفته رئیس هواوی، Yu Chengdong، اوضاع نامطلوب هواوی در برخی بازارها را نشان می‌دهد. چراکه به گفته او، هواوی فقط می‌خواهد زنده بماند یا دوام بیاورد. اما به نظر می‌رسد برخی بازارها برای هواوی دیگر ارزش فعالیت ندارند. از این رو فعالیت هواوی در اروپا به اتمام رسیده است.

محدودیت‌های آمریکا برای Huawei، نه تنها این شرکت را مجبور به عدم استفاده از سرویس‌های گوگل کرده است، بلکه هواوی در استفاده از 5G در گوشی‌های خود نیز با مشکل مواجه شده است.

چراکه خیلی از پتنت های 5G مختص آمریکا است. با توجه به سریع بودن هر دو نسل شبکه مخابراتی 4G و 5G، هواوی به فکر توسعه و بهبود شبکه 4G در گوشی‌های خود افتاده است.

نظر شما درباره خداحافظی هواوی با اروپا چیست؟ به نظر شما این موضوع می‌تواند اولین زنگ خطر جدی برای این شرکت باشد؟ اگر شما هم تجربه استفاده از گوشی‌های هواوی را دارید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: