براساس گزارش‌ها، هواوی قصد دارد سال آینده کامپیوترهای شخصی خود را با سیستم عامل HarmonyOS به بازار عرضه کند.

هواوی که بازار گرمی در تولید گوشی‌های هوشمند دارد، به تازگی قرار است وارد بازار تولید رایانه‌های شخصی شود. نخستین محصول این شرکت نیز دارای سیستم عامل HarmonyOS خواهد بود.

سیستم عامل هارمونی هواوی در حوزه‌های گوناگون مورد استقبال قرار گرفته است. این پلتفرم در خودروهای هوشمند و اینترنت اشیاء و کامپیوترها مورد استفاده قرار گرفت.

در واقع HarmonyOS یک سیستم عامل چند منظوره است که قابلیت اجرا بر روی انواع دستگاه‌های الکترونیکی را دارد.
این سیستم عامل جایگاه خود را به‌عنوان سریع‌ترین رشد سیستم عامل موبایل جهان به‌دست آورده و همچنان در حال رشد است.

بر اساس گزارش‌ها، این نسخه از سیستم عامل بر روی نوت‌بوک اچ‌پی نصب شده و در این آزمایش ماوس به تمام ورودی‌ها پاسخ دقیق می‌دهد.

شرکت هواوی به طور رسمی تایید کرده است تا سال آینده این سیستم عامل را از طریق پستی در شبکه اجتماعی ویبو، برای یارانه‌های شخصی معرفی خواهد کرد. کاربران با نصب این پلتفرم بر روی کامپیوتر خود می‌توانند از قابلیت‌های زیادی بهره‌مند شوند.

harmony os

شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد سیستم عامل جدید خود، ویندوز 12 را سال ۲۰۲۴ رونمایی کند و باید دید سیستم عامل هواوی در برابر ویندوز ۱۲ چگونه عمل خواهد کرد.

طبق اخبار منتشر شده، هواوی از سیستم عامل HarmonyOS 4.0 در مردادماه رونمایی کرد و به‌نظر می‌رسد این پلتفرم تغییرات زیادی در طراحی و قابلیت‌های جدیدی را ارائه خواهد داد.

با وجود پلتفرم هارمونی نسخه 4.0، هواوی با فعال شدن صفحه اصلی، قابلیت تغییر فونت، رنگ، ساعت و استایل ابزارک‌های سیستم را با ترکیب‌های متعدد و گزینه سفارشی‌ساز به ارمغان می‌آورد. کاربران می‌توانند بسته ایموجی خود را با گزینه‌های متحرک به‌روز کنند.

تاریخ دقیق عرضه کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل HarmonyOS مشخص نشده و باید دید شرکت هواوی می‌تواند در موعد مقرر به قول خود عمل کند یا خیر؟

اخبار مرتبط: هواوی از HarmonyOS ۴ رونمایی کرد