شرکت هواوی، پس از مدت‌ها انتظار بالاخره دستبند هوشمند هواوی بند 8 که جدیدترین محصول از این سری دوست‌داشتنی است را به بازار عرضه کرد که از ویژگی‌هایی شگفت‌انگیز برخوردار است.

هواوی بند 8 مستقیماً به دنبال هواوی بند 6 عرضه شده و جالب است بدانید که در این بین، نسخه هفتی در کار نبوده است. این دستبند از صفحه نمایش 1.47 اینچی AMOLED و 2.5D پشتیبانی کرده و دارای رزولوشن 194×368 است. تراکم پیکسل‌های این صفحه نمایش به 282 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. مانند همه دستبندهای محبوب این صنعت، بندهای این دستگاه را نیز به راحتی می‌توانید عوض کنید تا با استایل‌های مختلف‌تان ست شود. لازم به ذکر است که دستبند هوشمند هواوی بند 8 تا عمق 50 متر ضد آب است.

از جمله ویژگی‌های کلیدی دستبند هواوی می‌توان به پایش 24 ساعته ضربان قلب و اکسیژن خون اشاره کرد. این دستگاه جهت پایش هرچه بهتر ضربان قلب، از سنسور هواوی TruSeen 5.0، برای پایش خواب از TruSleep 3.0 و برای پایش سطح استرس کاربر، از TruRelax استفاده می‌کند. به لطف این سنسورها، پایش سلامتی‌تان دقیق‌تر از همیشه صورت می‌گیرد.

دستبند هوشمند هواوی بند 8 از 100 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند که 11 عدد از آنان شامل فعالیت‌های حرفه‌ای چون دو، دوچرخه‌سواری، طناب‌زنی و سایر ورزش‌هایی چون رقص، فیتنس و… هستند. این دستگاه به کمک بلوتوث 5.0 وصل شده برای اتصال موفقیت‌آمیز آن، نیاز به اندروید 6.0 یا بالاتر و iOS 9.0 یا بالاتر دارید. از سایر ویژگی‌های این دستبند می‌توان به کنترل موسیقی، کنترل دوربین گوشی از راه دور، پاسخ‌دهی سریع به پیام‌ها و دریافت اعلان برای تماس‌های تلفنی اشاره کرد.

باتری این دستبند، با یک بار شارژ تا 14 روز برایتان بدون مشکل کار می‌کند و از طرف دیگر، سرعت شارژ شدن آن نیز حدود 30 درصد نسبت به نسخه قبلی افزایش داشته است. بدین ترتیب، این دستبند جدید تنها با 45 دقیقه، از صفر تا صد شارژ می‌شود. شرکت هواوی این دستبند را در دو رنگ مشکی و صورتی عرضه کرده و در‌حال‌حاضر، با قیمت حدود 56 دلار، می‌توانید آن را از وبسایت Flipkart تهیه کنید.

از طرف دیگر، یکی از رقبای هواوی، یعنی شرکت ریلمی قرار است در ماه‌جاری از ساعت هوشمند جدید خود، یعنی واچ S2 به همراه سری گوشی‌های ریلمی 13 پرو رونمایی کند. ساعت هوشمند ریلمی دارای باتری 380 میلی‌آمپرساعتی بوده و با یکبار شارژ، تا 20 روز بدون مشکل کار می‌کند. این دستگاه از 110 حالت ورزشی پشتیبانی کرده، انواع واچ‌فیس‌های مختلف با قابلیت شخصی‌سازی دارد و انتظار می‌رود یک دستیار صوتی که به احتمال زیاد ChatGPT خواهد بود، برای آن تعبیه شده باشد. صفحه نمایش این دستگاه از نوع AMOLED بوده، طراحی آن دایره‌ای شکل و دارای دو دکمه است که هنوز کاربردشان به طور دقیق مشخص نیست.