به‌نقل از یک افشاگر معروف، احتمالا کمپانی چینی هواوی یک گوشی تاشو با صفحات و طول نامتقارن را خواهد ساخت.

کمپانی هواوی از پیشگامان صعنت‌ گوشی‌های هوشمند محسوب می‌‌شود که اگر طی‌ سال‌های گذشته توسط دولت ایالات متحده با تحریم‌های متعدد روبه‌رو نشده بود گمان می‌رفت بخش عمده‌ای از بازار را با ساخت برترین گوشی‌های هوشمند به‌دست آورده باشد. باوجوداین، هواوی دست از تلاش برنداشت و اقدام تولید دستگاه‌های هوشمند با فناوری ارتباطی 4G کرد که هنوز هم در بازار داخلی چین طرفداران بسیاری دارد و بالاترین میزان فروش به کمپانی اختصاص دارد.

براساس آخرین اخبار، هواوی روی طرح جدیدی از گوشی‌های تاشدنی کار می‌کند که تفاوت‌های بسیاری بالا تاشو‌های امروزی دارد. افشاگر معروف حوزه فناوری با نام مستعار «Jerrold_tech» در شبکه اجتماعی محلی ویبو با انتشار پتنت و طراحی منحصربه‌فرد گوشی تاشو جدید هواوی نشان داد که این دستگاه از صفحات نامتقارن برخوردار بوده و نیمه چپ آن کمی بلندتر از نیمه راست است.

افشاگر مذکور گوشی تاشو را از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار داده و عکس‌های آن را در پلتفرم میکروبلاگینگ ویبو منتشر کرد تا کاربران بدانند نسل آینده گوشی‌های تاشو دست‌خوش تغییرات خواهد شد. براساس تصاویر می‌توان حدس زد طول نامتقارن دستگاه به‌دلیل قرارگیری احتمال ماژول دوربین خواهد بود که در هنگام باز شدن گوشی در سمت چپ بالای دستگاه قرار می‌گیرد.

Huawei patents new foldable phone

در چنینی حالتی، ماژول دوربین مستقیما از گوشه بالا سمت چپ صفحه روبه‌روی کاربر قرار می‌گیرد؛ این طراحی نشان می‌دهد که کاربران به‌راحتی می‌تواند از دوربین اصلی گوشی تاشدنی هواوی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده کنند. درحالت بسته نیز ماژول دوربین به‌حالت عادی بازمی‌گردد و کاربران مانند سایر تاشو‌های بازار می‌توانند تصاویر دل‌خواهشان را ثبت کنند.

تصویر از نمای جانبی نشان می‌دهد که ماژول دوربین در بالاترین قسمت پنل پشت قرار دارد. تصمیم هواوی برای ثبت چنین طرحی بسیار هوشمندانه محسوب می‌شود، چراکه قصد دارد از بخش اضافی برای برزگ‌تر کردن صفحه‌نمایش خارجی استفاده کند.

علاوه‌براین، افشاگر چینی می‌گوید مزیت استفاده از چنین گوشی تاشویی با نیمه‌های نامتقارن آن است که کاربران می‌تواند از یک واحد دوربین در حالت‌های مختلف بهره‌مند شوند و بهترین تصاویر را با گوشی تاشوشان بگیرند. همچنین پتنت‌های هواوی نشان می دهند که یکی از سنسورهای ماژول اصلی از لنز ToF (Time -of-Flight) استفاده می‌کند که می‌توان از آن برای تشخیص چهره افراد نیز استفاده کرد.

کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به‌صورت پیوسته درحال بررسی ایده‌ها و خلاقیت‌های مختلف هستند تا بتوانند یک گوشی هوشمند با ویژگی‌های محنصر‌به‌فرد معرفی و روانه بازار کنند. در گذشته، هواوی از طرح مختلف برای گوشی‌های تاشو رونمایی کرده بود که شامل P50 Pocket طرح فلیپ، میت X با قابلیت تاشو روبه‌ بیرون و میت X3 با قابلیت تاشو روبه داخل می‌شود. بااین‌‌حال، طراحی یک گوشی با صفحات متقارن می‌تواند یک نوآوری در صنعت گوشی‌های هوشمند محسوب شود. همچنین یادآوری می‌شود پتنت‌های مذکور به‌تایید هواوی نرسیده و مشخص نیست چه‌زمانی به‌مرحله اجرا درمی‌آید.

اخبار مرتبط: رندرهای هواوی میت ۶۰ افشا شد؛ رقیبی سرسخت برای آیفون ۱۵