هواوی موفق شد آمار بیشترین فروش گوشی تاشو را در نیمه اول ۲۰۲۳ بازار چین به خود اختصاص دهد، در حالی که حتی گوشی تاشو این شرکت از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند.

براساس گزارش جدید CINNO از بازار چین، هواوی بیشترین فروش گوشی تاشو را بین رقبا، با بیش از ۵۰ درصد بازار در نیم‌سال اول ۲۰۲۳ به‌دست آورده است. نکته قابل توجه، نبود پشتیبانی از فناوری شبکه 5G در گوشی‌های تاشو عرضه شده هواوی به دلیل تحریم‌های وارده بر این شرکت است. البته شایعاتی مبنی بر دستیابی هواوی به تراشه جدید با پشتیبانی از اینترنت نسل ۵ و استفاده از آن در نسخه جدید گوشی هواوی میت ایکس ۳ وجود دارد، اما هنوز تایید رسمی برای آن وجود ندارد.

کسب مقام اول در بازار چین موفقیت بسیار بزرگی است، زیرا علاوه‌بر وجود مشتریان زیاد و سود بالا در صورت موفقیت، رقبای زیادی وجود دارد. برخلاف بازارهای خارج از چین که به‌جز سامسونگ گزینه‌های زیادی وجود ندارد، در چین شرکت‌های متعددی از جمله ویوو، آنر، اوپو و شیائومی در این بازار به فعالیت می‌پردازند.

فروش بالای گوشی  هواوی در چین

پس از هواوی، اوپو در مقام دوم قرار دارد و با فاصله کمی پس از آن، سامسونگ جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. در ادامه به ترتیب ویوو، آنر، شیائومی و موتورولا موفقیت کمتری در بازار به‌دست آوردند.

همچنین این گزارش رشد ۷۲ درصدی فروش گوشی‌های تاشو را نسبت به سال قبل نشان می‌دهند که با توجه به پیشرفت تکنولوژی مرتبط با این گوشی‌ها، احتمالا در سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد. نکته جالب رشد سالانه ۵۱ درصدی زمستان و رشد سالانه ۹۹ درصدی بهار نسبت به سال قبل است که برای یازدهمین فصل پیاپی با رشد مثبت همراه شده است.

اخبار مرتبط: