گزارش‌ها نشان می‌دهد تراشه 5 نانومتری هواوی از شتیبانی خواهد کرد.

افشاگر معروف چینی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که پردازنده جدید 5 نانومتری هواوی با فناوری میان‌یابی فریم (Frame Interpolation) مراحل تحقیق‌وتوسعه را طی می‌کند. اگرچه نام پردازنده ذکر نشده، اما احتمالا تراشه کرین 9 سری جدید است، چراکه شایعات زیادی درخصوص تلاش‌های غول چینی برای دست‌یابی به لیتوگرافی 5 نانومتری به‌گوش می‌رسد.

فناوری Frame Interpolation مفهوم جدیدی نیست؛ این تکنولوژی در تلویزیون‌ها و برخی گوشی‌های هوشمند برای ایجاد حرکت نرم‌تر با افزودن فریم‌های اضافی بین فریم‌های اصلی استفاده می‌شود. همچنین، این گزارش به «جبران بافر» اشاره می‌کند که احتمالا تاخیر ناشی از میان‌یابی را جبران می‌کنند.

افشاگر چینی، Digital Chat Station، می‌گوید درصورت پیاده‌سازی فناوری Frame Interpolation در تراشه 5 نانومتری مزایای متعددی در انتظار گوشی‌‌های نسل آینده هواوی خواهد بود. برای‌مثال، گیمرها تجربه بازی روان‌تری را خواهند داشت، به‌ویژه در بازی‌های سنگین که پردازنده گرافیکی را به چالش می‌کشند. علاوه‌براین، DCS اظهار می‌کند که این فناوری می‌تواند مصرف انرژی را کاهش دهد و منجر به عمر باتری بهتر در طولانی‌مدت شود.

با‌این‌حال، هواوی اولین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند نخواهد بود که فناوری Frame Interpolation را پیاده‌سازی می‌کند. به‌عنوان‌مثال، OnePlus 12 از ویژگی به نام HyperRendering برخوردار است که اساسا نام دیگری برای میان‌یابی فریم است و دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد؛ یعنی فریم‌های مصنوعی را بین فریم‌های اصلی اضافه می‌کند.

انتظار می‌رود پردازنده جدید کرین با لیتوگرافی 5 نانومتری در سری Mate 70 عرضه شود؛ این نسل اولین سری از گوشی‌های هواوی خواهد بود که با نرم‌افزار HarmonyOS NEXT به‌صورت پیش‌فرض عرضه می‌شوند و احتمالا قابلیت‌های بومی جذابی را ارائه می‌دهد.

براساس گزارش‌های پیشین، سری Mate 70 از نمایشگر LTPO با رزولوشن 1.5K، دوربین اصلی Omnivision OV50K با دیافراگم متغیر و یک باتری بزرگ که احتمالا از فناوری الکترود منفی سیلیکونی برای بازدهی بهتر استفاده می‌کند؛ برای امنیت بیشتر، هووی به اسکن چهره سه‌بعدی مجهز می‌شود.

سایر ویژگی‌ها شامل زوم سه‌بعدی در دوربین‌ها و پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای برای مواقع اضطراری خواهد بود. انتظار می‌رود سری Mate 70 اواسط تا اواخر سه‌ماهه چهارم سال، احتمالا در نوامبر یا دسامبر عرضه شود.