یک موسسه تحقیقاتی گزارش داد که فروش محصولات هواوی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ با رشد ۵۸ درصدی مواجه شده است.

براساس گزارش‌های موسسه تحقیقاتی و بازاریابی کانترپوینت، علی‌رغم کاهش کلی فروش بازار گوشی‌های هوشمند نسبت به سال‌های گذشته، کمپانی هواوی توانست با رشد ۵۸ درصدی به بهترین میزان فروش در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ برسد و به جایگاه مناسبی در بازار داخلی چین برسد.

افزایش فروش هواوی می‌تواند به‌دلیل از سرگیری عرضه محصولات این کمپانی باشد، چراکه این شرکت به‌تازگی با کاهش تحریم‌های آمریکا توانست با کمپانی‌های تراشه‌سازی مانند کوالکام قراردادهای جدید امضا کند و به ارتباط 5G دسترسی داشته باشد؛ براین‌اساس چنین رویکردی باعث افزایش فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در شهرهای بزرگ چین شده است.

البته باید یادآوری کرد سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مانند اپل ریلمی نیز در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به رشد اقتصادی مثبت دست یافتند؛ همچنین کمپانی ویوو با به‌دست آوردن ۱۷.۷ درصد از سهم بازار به جایگاه نخست دست یافت.

آمار فروش گوشی های هواوی

گزارش‌های موسسه تحقیقاتی و بازاریابی کانترپویت نشان می‌دهد تمامی کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند با چالش‌های فراوانی در نیمه اول سال مواجه بودند و پیش‌بینی می‌شود یک کاهش کلی تا پایان سال ۲۰۲۳ ثبت شود؛ همچین این موسسه اعلام کرد باتوجه به چالش‌های پیش‌رو بهبود وضعیت و افزایش فروش برای برخی کمپانی‌ها موقتی خواهد بود و در آینده با کاهش فروش بازار مواجه خواهند شد.

اگر دقیق‌تر به افزایش نرخ فروش هواوی در سه‌ماهه دوم سال بنگریم، متوجه می‌شویم که این کمپانی با تمرکز روی عرضه گوشی‌های پرچمدار سری P60 و میان‌رده سری نوا ۱۱ توانست نیازهای دو دسته از کاربران را پاسخ‌گو باشد. علاوه‌بر‌این، هواوی به‌زودی آخرین نسخه سیستم‌عامل هارمونی او اس را منتشر می‌کند که باعث سطح ارتقای گوشی‌های ساخت این کمپانی می‌شود؛ شایعات تایید می‌کنند سیستم‌عامل جدید قابلیت‌ها و ویژگی‌های مشابه سیستم‌عامل جذاب آی او اس دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که هواوی قصد تولید انبوه گوشی‌های هوشمند با ارتباط 5G را به کمک شرکای تجاری چینی انجام دهد؛ تصمیم‌گیری کمپانی هواوی برای انجام چنین برنامه‌ای درحالی گرفته می‌شود که بازار کل چین با ۴درصد کاهش روبه‌رو شده است. البته ناگفته نماند که جشنواره تجارت الکترونیک ۶۱۸ در چین باعث شد سازندگان داخلی این کشور به نیمه دوم سال امید بیشتری داشته باشند.

اخبار مرتبط: عوامل کاهش فروش در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند