نصب iOS 18.1 بتا و فعال‌سازی هوش مصنوعی اپل به شما اجازه می‌دهد تا قبل از انتشار رسمی، به جدیدترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های سیستم‌عامل iOS دسترسی پیدا کنید.

اپل اولین نسخه بتای iOS 18.1 را برای تمامی توسعه‌دهندگان منتشر کرده که با پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل همراه است و می‌توانید آن را همین حالا روی آیفون یا آیپد سازگار خود امتحان کنید. ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل در کنفرانس WWDC توسط این شرکت ارائه شده است. اگر علاقه‌مند هستید، می‌توانید آخرین نسخه بتا را همین حالا نصب کنید، اما این بار هوش مصنوعی اپل به صورت مستقیم در دسترس نخواهد بود و باید آن را از طریق برنامه تنظیمات روی آیفون خود فعال کنید.

اپل به‌روزرسانی بتای هوش مصنوعی اپل را برای توسعه‌دهندگان معرفی کرده است که شامل ویژگی‌های مهمی می‌شود. برای نصب نسخه بتا روی آیفون و فعال‌سازی هوش مصنوعی اپل، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید. این فرآیند ساده است و با اکثر مراحل آشنا هستید.

به عنوان پیش‌نیاز، برای استفاده از هوش مصنوعی اپل باید آیفون 15 پرو یا آیفون 15 پرو مکس داشته باشید، زیرا اپل حداقل شرایط لازم برای کارکرد آن را تعیین کرده است. اگر نسخه بتا را روی آیپد نصب می‌کنید، باید حداقل دارای تراشه M1 باشد و همین رویکرد برای مک نیز اعمال می‌شود.

ابتدا باید اپل آیدی خود را به حساب توسعه‌دهنده خود متصل کنید. در صورت نداشتن حساب توسعه‌دهنده، می‌توانید از طریق وبسایت توسعه‌دهندگان اپل اقدام به ساخت آن کنید. سپس از آیفون یا آیپد خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و در نهایت با رفتن به تنظیمات > عمومی( General)> به‌روزرسانی نرم‌افزار (Software Update) > به‌روزرسانی‌های بتا (Beta Updates) > انتخاب گزینه بتای توسعه‌دهنده iOS 18.1، اقدام به نصب نسخه آزمایشی کنید.

برای نمایش گزینه iOS 18.1 بتا، باید نسخه آزمایشی iOS 18 را نصب کرده باشید، زیرا درحال‌حاضر در فهرست نسخه‌های آزمایشی نمایش داده نمی‌شود، بنابراین مطمئن شوید که آن را نصب کرده‌اید. سپس با بازگشت به صفحه قبل، گزینه بتای توسعه‌دهنده iOS 18.1 را پیدا کرده و روی دانلود و نصب ضربه بزنید.

برای فعال کردن هوش مصنوعی اپل پس از نصب نسخه بتای iOS 18.1 روی آیفون یا آیپد، به تنظیمات دستگاه رفته و روی گزینه جدید هوش مصنوعی اپل و سیری که زیر قابلیت دسترسی قرار دارد، ضربه بزنید. سپس در بالای صفحه، گزینه پیوستن به لیست انتظار هوش مصنوعی اپل را انتخاب کنید.

این تمام کاری است که برای دسترسی به ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل روی آیفون باید انجام دهید. توجه داشته باشید که ممکن است چند ساعت طول بکشد تا اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی را روی آیفون شما فعال کند. تعدادی از ویژگی‌ها وجود دارد که می‌توانید همین حالا روی آیفون خود آزمایش کنید و شرکت با انتشار نسخه‌های آزمایشی جدید، ویژگی‌های بیشتری را اضافه خواهد کرد. تجربه استفاده از هوش مصنوعی اپل را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.