بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط اپل، استفاده از کابل USB-C به همراه آداپتور با ولتاژ مناسب می‌تواند سرعت شارژ سری آیفون ۱۵ را افزایش دهد.

طی ده سال اخیر، گوشی‌های اپل از درگاه شارژ لایتنینگ بهره می‌بردند که سرعت شارژ محدودی داشت. در سال‌جاری اپل پورت USB-C را جایگزین پورت شارژ اختصاصی لایتنینگ کرد. در حال حاضر می‌توانید تقریبا با هر کابل و شارژر USB-C گوشی خود را شارژ کنید. آیفون ۱۵ با یک کابل در جعبه عرضه می‌شود، از آنجایی که شارژر USB-C یک استاندارد باز است و در اختیار عموم مردم قرار دارد، بنابراین می‌توانید تقریباً از هر کابل USB-C از جمله کابل‌های گوشی‌های اندروید برای شارژ کردن این دستگاه استفاده کنید. با این‌حال، در‌صورتی‌که سرعت شارژ آیفون شما کاهش یافته، توصیه می‌شود آداپتور شارژر خود را تغییر دهید.

همیشه آیفون با آداپتورهای ۵ واتی عرضه می‌شد و تعداد زیادی از آنها در جهان وجود دارد. برای شارژ سری آیفون ۱۵ با استفاده از این آداپتور قدیمی باید از کابل USB-C به USB-A استفاده کنید. از آنجایی که به مرور زمان باتری آیفون بزرگ‌تر شده، بنابراین این آداپتور ۵ واتی سرعت شارژ را کاهش می‌دهد و شارژ کامل دستگاه حدود ۴ تا ۵ ساعت زمان خواهد برد. برای شارژ سریع آیفون ۱۵، به یک آداپتور با ولتاژ بالاتر نیاز دارید. پورت USB-C آیفون از نظر فنی می‌تواند تا سرعت ۲۷ وات انرژی دریافت کند، اما سرعت شارژ دستگاه در آداپتورهایی با ولتاژ بالاتر از ۲۰ وات، کاهش می‌یابد. بنابراین، با یک کابل USB-C و یک آداپتور ۲۰ واتی USB-C اپل، می‌توانید سری آیفون ۱۵ را در مدت ۳۰ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد و در کمتر از ۲ ساعت از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

شارژر ایفون ۱۵

با این حال، شما محدود به استفاده از لوازم جانبی اپل نیستید. تعداد زیادی شارژر USB-C با ولتاژ بالا در بازار وجود دارند که بهتر و سریع‌تر از آداپتورهای اپل عمل می‌کنند، در این زمینه می‌توان از شارژر USB-C شرکت Anker نام برد. همچنین استفاده از آداپتورها با توان بالاتر از ۲۰ وات کاملاً ایمن هستند و با حداکثر سرعت و به طور خودکار آیفون را شارژ می‌کنند. قابل ذکر است که می‌توانید برای شارژ سریع آیفون ۱۵ از شارژر USB-C مک‌بوک نیز استفاده کنید. اگر مک‌بوک شما به برق یا شارژ متصل است، برای شارژدهی، گوشی را به یکی از درگاه‌های USB-C لپ‌تاپ متصل کنید. تمام دستگاه‌های اپل از کابل USB-C و شارژر مک‌بوک ۶۰ واتی یا بالاتر پشتیبانی می‌کنند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این تغییر در آیفون به مرور زمان، مشکلات شارژدهی آیفون را برطرف خواهد کرد یا خیر؟

اخبار مرتبط: با نگاه به پورت شارژ آیفون ۱۵ کشور سازنده آن را تشخیص دهید