یک افشاگر توییتری با انتشار تصاویری اعلام مرد با نگاه به پورت شارژ سری آیفون ۱۵ می‌توانیم شماره سریال و نام کشور سازنده را به‌راحتی تشخیص دهیم.

اواخر ماه گذشته، اپل با برگزاری مراسم تحت‌عنوان واندرلاست از سری آيفون ۱۵ به‌همراه اپل واچ اولترا نسل دوم و اپل واچ سری ۹ با قابلیت‌های بی‌شمار رونمایی کرد که با استقبال گسترده کاربران در سرار جهان مواجه شد. آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ با تراشه A17 Pro برپایه معماری پردازشی ۳ نانومتری TSMC می‌تواند بهترین عناوین بازی‌های ویدئویی را با پشتیبانی از رهگیری پرتوی اجرا کند؛ این فناوری باعث می‌شود نور و عمق رنگ تصاویر بهتر و طبیعی‌تر برای شما جلوه کند.

باوجوداین، طی روزهای اخیر افشاگران توییتری و یوتیوبرها با تمرکز بیشتر روی سری آيفون ۱۵ به‌خصوص نسخه‌های پرو روزانه اطلاعات جدیدی را از نقاط قوت و ضعف آن دراختیار کاربران قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال، چندی پیش آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در تست‌های سقوط و مقاومت با شکست مفتضاحانه‌ای روبه‌رو شدند که نشان می‌داد بدنه تیتانیومی این گوشی‌های پرچمدار ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلاری اپل دربرابر هرگونه ضربه یا سائیدگی مقاوت ندارند و به‌راحتی آسیب می‌بینند.

اکنون، Majin Bu، افشاگر توییتری X، با انتشار تصاویری نشان داد کاربران قادر هستند با اولین نگاه به پورت شارژ آیفون ۱۵ شماره سریال و نام کشور سازنده آن را ببینند. به‌عنوان مثال، اگر به‌تصویر دقت کنید شماره سریال «A3092» را به‌همراه نام کشور چین مشاهده خواهید کرد؛ شماره سریال مذکور نشان می‌دهد این سری تنها برای کشورهای چین، هنگ کنک و ماکائو عرضه می‌شود و نام «China» نیز به ما می‌گوید این دستگاه در کشور چین ساخته شده است.

براساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت Techwalls، شماره سریال A3092 در کشور چین بدون فیس‌تایم و سیم‌کارت ماهواره‌ای عرضه می‌شود، اما نسخه‌‌هایی که برای کشور هنگ‌ کنک ساخته می‌شود از تمام قابلیت‌ها بدون محدودیت پشتیبانی می‌کند. در تصویر دوم نیز شماره‌ سریال‌های A2848 و A2849 به‌همراه نام کشور چین را می‌‌توانید مشاهده کنید که مختص عرضه در کشورهای ایالات متحده آمریکا و پرتوریکو است.

امضا اعضا تیم اپل

جالب آنجاست که Majin ‌Bu این اقدام اپل را روشی جدید خواند؛ حتی یکی از کاربران با گذاشتن کامنتی بیان کرد اگر استیو جابز، بنیان‌گذار اپل، زنده بود هیچگاه اجازه چنین کاری را به‌تیم طراحی گوشی‌های آیفون نمی‌داد. اما کاربر دیگر در پاسخ به شخص موردنظر اسکرین‌شاتی ارائه کرد که نشان می‌داد امضای تیم طراحی کامپیوترهای مکینتاش درون کیس‌ها قرار داشت و درصورت بازشدن دستگاه مصرف‌کنندگان می‌توانست نام و امضای تیم طراحی را ببینند.

خبر مرتبط: نگران نباشید! کابل تایپ سی به آیفون ۱۵ آسیب نمی‌زند