گوشی هوشمند مقاوم HOTWAV W11 با باتری ۲۰۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دوربین دید در شب ۲۴ مگاپیکسلی، فلش LED با توان ۲۸۰ لومنی معرفی شد که تنها ۱۵۰ دلار قیمت دارد.

طی چند سال اخیر گوشی‌های هوشمند مقاوم یا اصطلاحا Rugged محبوبیت بیشتری دربین مردم پیدا کرده‌اند. این دستگاه‌ها علاوه‌بر مقاومت فیزیکی بالا، طراحی‌ زیبایی داشته و با باتری‌های بسیار بزرگ ۲۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی می‌توانند تا چند روز و حتی یک هفته بدون شارژ دوام بیاورند. علاوه‌بر آن بیشتر آنها از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند علاوه‌بر استفاده از آنها به‌جای گوشی دوم، مانند پاوربانک از آنها بهره‌مند شوند. اکنون شرکت هات‌واو (HOTWAV) گوشی مقاوم جدید W11 را معرفی کرد که علاوه‌بر امکانات بالا، قیمت بسیار پایینی دارد و یک گزینه ایده‌آل برای گوشی دوم به‌نظر می‌رسد.

گوشی HOTWAV W11 در ابعاد ۱۷۶.۶×۸۴.۸ میلی‌متری و با ضخامت ۲۶.۵ میلی‌متری حدودا ۸۵۰ گرم وزن دارد. درمقایسه‌با گوشی‌های عادی، ضخامت و وزن دستگاه بسیار زیاد است، اما این اعداد برای یک گوشی مقاوم منطقی به‌حساب می‌آید. علت اصلی وزن بسیار بالای این دستگاه، استفاده از باتری ۲۰۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه به‌شمار می‌رود. این دستگاه تا ۱۰۰ روز در حالت آماده‌به کار، ۳۶ ساعت در حالت مسیریابی و ۳۵ ساعت درحالت پخش ویدیو بدون توقف و شارژ کردن کار می‌کند و به‌لطف شارژ معکوس ۱۰ واتی، می‌تواند نقش پاوربانک را هم ایفا کند.

هات‌واو W11 باتری

نقاط قوت W11 به باتری ختم نمی‌شود. این دستگاه به چراغ فلش LED فوق‌العاده قوی با توان ۲۸۰ لومن مجهز شده و می‌تواند به‌عنوان چراغ قوه در شب استفاده شود. علاوه‌بر آن این دستگاه به نسل جدید دوربین دید در شب ۲۴ مگاپیکسلی با سنسور دوگانه IR پیشرفته مجهز شده که کنار آن دوربین عادی ۶۴ مگاپیکسلی قرار دارد. همان‌طور که از نامش پیداست، این دستگاه مقاومت فیزیکی بسیار بالایی داشته و گواهی IP68، IP69 و MIL-STD-810 را دریافت کرده است. گواهی MIL-STD-810 یک استاندارد نظامی است که توسط ارتش ایالات متحده طراحی شده است؛ یعنی این دستگاه در شرایط جنگی هم مقاومت بالایی دارد.

اگرچه ازنظر باتری، فلش و مقاومت فیزیکی با یک گوشی تمام‌عیار مواجه هستیم، گوشی‌های مقاوم Rugged توان پردازشی بالایی نداشته و HOTWAV W11 هم از این قاعده مستثنی نیست. این دستگاه به تراشه MT8788 مجهز شده، البته کنار آن حافظه رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی قرار دارد. به‌لطف حافظه رم بالا، این دستگاه می‌تواند به‌صورت همزمان تعداد زیادی برنامه را باز نگه دارد که در سفر ویژگی خوبی محسوب می‌شود. همچنین به نمایشگر ۶.۶ اینچی با رزولوشن +FullHD مجهز شده است که کیفیت بالایی محسوب می‌شود.

گوشی مقاوم HOTWAV W11 قرار است از ۲۸ اسفند ماه راهی بازار شود و قیمت آن تنها ۱۵۰ دلار خواهد بود. بنابراین اگر نیازمند یک گوشی دوم با باتری بزرگ برای استفاده به‌عنوان پاوربانک هستید که در سفر نیازی با شارژ نداشته باشید، HOTWAV W11 یک گزینه بسیار خوب محسوب می‌شود. البته هنوز مشخص نیست این دستگاه درچه تاریخی وارد بازار ایران می‌شود و چه قیمتی خواهد داشت.

اخبار مرتبط: