درست مطابق انتظارات و اطلاعات لو رفته، شب گذشته در رویداد State of Play شاهد معرفی بازی Horizon Zero Dawn Remastered بودیم.

عنوان Horizon Zero Dawn Remastered قرار است در تاریخ 31 اکتبر 2024 (10 آبان) بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5 و رایانه‌های شخصی عرضه شود. کسانی که نسخه اصلی این بازی را در گذشته خریداری کرده‌اند نیز برای ارتقا به نسخه ریمستر شده، فقط کافی است 9.99 دلار بپردازند. بازی تا به این لحظه در فروشگاه استیم قرار نگرفته اما قطعاً در روزهای آینده به کلکسیون عظیم این فروشگاه اضافه خواهد شد.

در طی معرفی بازی Horizon Zero Dawn Remastered متوجه شدیم که در مقایسه با نسخه‌های ریمستر شده سری The Last of Us، کار بیشتری بر روی این عنوان انجام شده است. سازندگان سعی کرده‌اند گرافیک بازی را در حد نسخه اخیر آن، یعنی Forbidden West افزایش دهند و از طرف دیگر، حدود 10 هزار خط دیالوگ، دوباره از نو ضبط شده است. علاوه بر این موارد، انیمیشن‌های صورت شخصیت‌ها نیز بهبودی واضح داشته که حسی واقع‌گرایانه به این عنوان تحسین‌شده می‌بخشد.

معرفی این بازی در رویداد State of Play به هیچ وجه سورپرایز نبود زیرا هفته گذشته، شاهد رده بندی سنی آن در وبسایت ESRB بودیم. این رده بندی در نهایت عرضه بازی بر روی پلی‌استیشن 5 و رایانه‌های شخصی را نیز لو داد. سری بازی‌های Horizon در حال توسعه و عرضه نسخه‌های بیشتری هستند. به تازگی، عنوانی از مجموعه لگو برای این بازی تایید شده که در آن، بازیکنان باری دیگر به جهان غنی این اثر سفر کرده و غرق در ماجراجویی می‌شوند.

معرفی بازی Horizon Zero Dawn Remastered

این نسخه نیز درست مانند ریمستر معرفی شده، قرار است بر روی رایانه‌های شخصی و نینتندو سوئیچ نیز عرضه شود. تاریخ عرضه آن به طور دقیق اعلام نشده اما پیش فروش بازی آغاز و می‌توانید از همین لحظه اقدام به خرید کنید. عنوان LEGO Horizon Adventures نیز احتمالاً در تاریخ 14 نوامبر (24 آبان) عرضه شود اما استودیوی سازنده، یعنی Guerilla Games تا به این لحظه این تاریخ را تایید نکرده است.

معرفی Horizon Zero Dawn Remastered به نوعی برای بازیکنان و علاقمندان شوکه‌کننده بود زیرا برخلاف سایر ریمسترهای سونی، این اثر تنها در سال 2017 عرضه شده و گرافیک مناسب و دیدنی داشت. بعید نیست که چندی بعد، شاهد معرفی ریمستر بازی Horizon Forbidden West نیز باشیم که سال 2022 به بازار عرضه شد. بازی The Last of Us که یکی از عناوین تحسین شده سونی در نسل هفتم بود، دو ریمستر، یکی برای نسل هشتم و دیگری برای نسل نهم، دریافت کرد. بازی The Last of Us Part 2 که نسخه دوم این مجموعه هست نیز علی‌رغم عرضه در سال 2020 قرار است یک ریمستر دریافت کند! درست است که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند اما عنوان The Last of Us Part 2 یکی از بهترین گرافیک‌های سال خود را داشت و تکنولوژی در حدی پیشرفت نکرده است که نیازی به ریمستری از این اثر داشته باشیم.

گرافیک این بازی نیز در مقایسه با برخی دیگر از IPهای سونی که عمر بسیار زیادی دارند، عالی به نظر می‌رسد. علاقمندان مدت زیادی است که منتظر ریمستری از بازی‌هایی چون Bloodborne (در کنار معرفی نسخه رایانه‌های شخصی آن)، نسخه رایانه‌های شخصی Demon’s Souls یا بازسازی عناوینی چون Parasite Eve و Dino Crisis اشاره کرد که همگی عمر زیادی داشته اما همچنان خبری از بازسازی برای آنان نیست.