بر طبق جدیدترین گزارشات، استودیو Guerrilla در راستای سرمایه‌گذاری هنگفت سونی، مشغول ساخت بازی Horizon Online که عنوانی Co-op است خواهد بود.

شرکت سونی حساب زیادی بر روی فرنچایز Horizon باز کرده و به موفقیت آن ایمان دارد. همانطور که می‌دانید، سریالی تلوزیونی از این اثر توسط نتفلیکس در دست ساخت بود که متاسفانه به دلیل مشکلاتی که سازنده‌اش یعنی استیو بلکمن با آن مواجه شد، لغو شد. با این حال، پروژه‌های دیگری از این سری در جریان است. هفته گذشته در راستای مراسم State of Play، عنوان Horizon Zero Dawn Remastered معرفی شد و قرار است در تاریخ 31 اکتبر بر روی پلی‌استیشن 5 و رایانه‌های شخصی عرضه شود. در این نسخه، شاهد بهبود مدل‌ها و ظاهر شخصیت‌ها، بافت‌های محیط، دوربین در هنگام گفتگو و برخی ویژگی‌های دیگر هستیم.

چند هفته پس از ریمستر نسخه اول این مجموعه، استودیو Guerrilla Games به کمک Studio Gobo قرار است عنوان LEGO Horizon Adventures را عرضه کنند. این بازی در مجموعه لگو بوده و قرار است داستان نسخه اول را این بار به شکلی کودکانه بازگو کند که مناسب خانواده و بازیکنان کم سن و سال باشد.

دو پروژه جدید در دست ساخت که معرفی شده‌اند، هر دو پروژه‌های کوچک و فرعی هستند. جیسون شرایر از نشریه بلومبرگ در پادکست جدیدش عنوان کرد که بازی Horizon Online به همراه نسخه سوم این سری که باز هم قرار است تک نفره باشد، پروژه‌های بزرگ جدیدی هستند که Guerrilla Games بر روی آنان کار می‌کند. وجود نسخه سوم، در حین بازسازی ساختار استودیو که در ماه آوریل سال 2023 رخ داد، به شکل غیرمستقیم تایید شد.

بازی Horizon Online

جیسون شرایر عنوان کرد: «استودیو Guerrilla Games ایده‌های جالبی در ذهن دارد؛ آنان بر روی بازی Horizon Online کار می‌کنند که مشخص نیست واقعاً تا چه حد مورد قبول طرفداران خواهد بود و از طرف دیگر، بر روی ریسمتر نسخه اول نیز مشغول بوده و در کنار آن، عنوانی از سری لگو نیز توسعه می‌دهند. من دائم فکر می‌کنم که چه اتفاقی می‌افتد اگر هیچکدام از این پروژه‌ها موفق نشوند و به نظر می‌رسد اخیراً علاقه بازیکنان به سری Horizon کم شده است. حتی با این وجود، استودیو کار بر روی نسخه آنلاین را ادامه می‌دهد؟ راستش را بگویم، نمی‌دانم. خود من هم سوالات زیادی در مورد استراتژی اخیر این استودیو، به خصوص در مورد توسعه یک بازی آنلاین در ذهن دارم».

شرایر ادامه داد: «پروژه بعدی استودیو Guerrilla Games به طور قطع Horizon Online خواهد بود و مشخص نیست نسخه سوم چه وقت قرار است عرضه شود. بازی‌های لایو سرویس و آنلاین اخیر پلی‌استیشن شرایط خوبی نداشته‌اند اما سری Horizon بیشتر از عنوانی همچون Concord در میان بازیکنان مقبولیت دارد پس این پروژه جزو معدود آثار لایو سرویس پلی‎‌استیشن است که تا به این لحظه با مشکل مواجه نشده یا کنسل نشده است. در هر حال، سوالات زیادی پیرامون این پروژه دارم اما در حال حاضر، افراد زیادی مشغول کار بر روی آن هستند».

شرایر در حرف‌هایش به نکات خوبی اشاره کرد. همانطور که می‌دانید، پروژه بزرگ The Last of Us Online چندی پیش به صورت رسمی لغو شد. علاوه بر آن، استودیو لندن پلی‌استیشن نیز مشغول کار بر روی یک عنوان لایو سرویس در ژانر فانتزی بود که آن نیز به سرنوشتی مشابه دچار شد. به تازگی، عنوان Concord که جدیدترین لایو سرویس بود نیز عرضه و به شکستی تمام عیار تبدیل شد که تمامی بازیکنان از آن زده شدند. پس در حال حاضر، بازی Horizon Online تنها پروژه لایو سرویس سونی است که هنوز در مراحل توسعه قرار دارد. بدین ترتیب، سونی اولویت را به این اثر داده و می‌خواهد آن را قبل از نسخه سوم این سری که بازی تک نفره است، منتشر کند تا بدین ترتیب، بتواند حداقل یک عنوان لایو سرویس موفق در کاتالوگ بازی‌های خود داشته باشد.

نسخه آنلاین سری Horizon قرار است تفاوت‌هایی واضح با سایر نسخه‌ها داشته باشد. در وهله اول، این اثر یک عنوان چندنفره Co-op خواهد بود و به گفته تیم سازنده، قرار است شخصیت‌هایی کاملاً جدید و حتی ظاهری متفاوت نسبت به نسخه‌های دیگر داشته باشد. متاسفانه بازخوردهای اولیه نسبت به این ظاهر جدید نیز چندان خوب نبوده است. باید دید که در نهایت چه بر سر این پروژه می‎‌آید و آیا اقدام سونی برای اولویت قرار دادن این پروژه نسبت به نسخه سوم Horizon یا حتی پروژه‌ای دیگر از Guerrilla Games، تا چه حد سودمند خواهد بود.