کمپانی آنر گوشی هوشمند آنر X6a را با نمایشگر ۵.۵۶ اینچی و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی معرفی کرد.

کمپانی چینی آنر از گوشی هوشمند آنر X6a رونمایی کرد که از مهم‌ترین ویژگی‌ها‌ی آن می‌توان به حافظه داخلی و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با نرخ به‌روزرسانی نسبتا بالا اشاره کرد که این دستگاه میان‌رده اقتصادی را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران تبدیل می‌کند؛ در ادامه به مشخصات فنی دقیق، تاریخ عرضه و قیمت آنر X6a می‌پردازیم.

گوشی هوشمند آنر X6a از صفحه‌نمایش آی‌پی‌اس ال‌سی‌دی ۶.۵۶ اینچی با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۱۲ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی و نسبت تصویر ۲۰.۱۵:۹ بهره می‌برد. همچنین، داخل بدنه دستگاه به تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو G36 مجهز می‌شود که برای عملکرد روان و یکپارچه با حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی همراه خواهد شد؛ شرکت سازنده برای کاربران که به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند یک شیار میکرو اس‌دی طراحی کرده که با استفاده از آن می‌توان به یک ترابایت حافظه دسترسی پیدا کرد.

در بخش سیستم دوربین، آنر X6a از ماژول دوربین سه‌گانه بهره‌مند است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار لیزری، سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 می‌شود. علاوه‌براین، سنسور اصلی دوربین از حالت‌های پرتره، تایم‌لپس، HDR و کیفیت 1080p پشتیبانی می‌کند که برای یک گوشی اقتصادی گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند؛ دوربین سلفی نیز از سنسور ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند و به قابلیت‌های پرتره و تشخیص چهره مجهز شده است که برای مکالمه‌های ویدئویی مناسبت خواهد بود.

ظرفیت باتری آنر X6a

برای تامین انرژی گوشی آنر X6a به باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی متکی می‌شود و از شارژ سیمی سریع ۲۲.۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه مانند سایر گوشی‌های روز به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ و رابط کاربری انحصاری مجیک او اس ۷.۱ را اجرا می‌کند؛ همچنین در بخش گزینه‌های ارتباطی می‌توان به دو شیار سیم‌کارت نانو، بلوتوث ۵.۱× جی‌پی‌اس، ان‌اف‌سی، ارتباط شبکه 5G و 4G، وای‌فای و درگاه تایپ‌سی اشاره کرد. سنسور‌های آنر X6a نیز شامل حسگر اثر انگشت، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و حسگر مجاورت می‌شود.

آنر X6a در سه‌رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی با برچسب قیمتی ۱۶۵ دلار در بریتانیا عرضه می‌شود و انتظار می‌رود به‌زودی روانه بازار سایر کشور‌های اروپایی شود، اما کمپانی آنر هنوز اطلاعیه‌ای مبنی‌بر عرضه آن در کشور‌های خارج از قاره اروپا منتشر نکرده است.

اخبار مرتبط:‌ آنر مجیک V2 معرفی شد؛ باریک‌ترین تاشوی دنیا