شرکت آنر گوشی هوشمند جدیدش را با تحت‌عنوان Honor Play 60 Plus با تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 و باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی معرفی کرد.

درپی رویکرد شرکت آنر در توسعه‌ مستمر سبد محصولات میان‌رده‌، شاهد رونمایی از گوشی هوشمند Honor Play 60 Plus در بازار چین هستیم. این محصول به‌عنوان جانشین Honor Play 50 Plus که سال گذشته معرفی شد، به بازار چین معرفی می‌شود. نسل پیشین این گوشی از نمایشگر با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، تراشه‌ Dimensity 6020 و باتری حجیم 6000 میلی‌آمپرساعتی برخوردار بود. در ادامه، به‌بررسی مشخصات، قابلیت‌ها و قیمت Honor Play 60 Plus خواهیم پرداخت.

گوشی هوشمند Honor Play 60 Plus از یک نمایشگر 6.77 اینچی LCD با رزولوشن +HD (معادل 720×1610 پیکسل) و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره می‌برد. این نرخ تازه‌سازی بالا، باعث ایجاد تصویری روان و دلنشین هنگام وب‌گردی، اجرای بازی و تماشای فیلم می‌شود. دربالای این نمایشگر، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است. در پنل پشتی نیز شاهد چینش دوگانه‌ دوربین هستیم که از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و یک لنز 2 مگاپیکسلی (به احتمال زیاد برای تشخیص عمق) تشکیل شده است.

قلب تپنده‌ Play 60 Plus، تراشه میان‌رده‌ اسنپدراگون 4 نسل 2 است. باوجوداین‌که با یک گوشی میان‌رده طرف هستیم، اما این محصول از 12 گیگابایت رم و تا 512 گیگابایت حافظه‌ سریع UFS 3.1 بهره می‌برد. این میزان حافظه، فضای کافی برای ذخیره‌سازی انواع فایل‌های حجیم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه‌بر موارد ذکر شده، باتری حجیم 6000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 35 وات، از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه Honor Play 60 Plus به شمار می‌رود. این باتری خیال کاربر را برای استفاده‌ طولانی‌مدت از گوشی، بدون نیاز به شارژ مجدد، راحت می‌کند.

مشخصات فنی آنر پلی 60 پلاس

علاوه‌بر موارد ذکر شده، بخش نرم‌افزاری Honor Play 60 Plus نیز با رابط کاربری MagicOS بر پایه‌ اندروید ۱۴ اجرا می‌شود. این گوشی همچنین از 8 گیگابایت رم مجازی برای بهبود عملکرد چندوظیفگی بهره می‌برد. رم مجازی (Virtual RAM) یک تکنولوژی هوشمندانه در گوشی‌های هوشمند است که از بخشی از حافظه داخلی (حافظه ذخیره‌سازی) به عنوان رم (حافظه موقت) استفاده می‌کند. این فناوری به گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده که رم فیزیکی محدودی دارند، کمک می‌کند تا برنامه‌ها را روان‌تر اجرا کنند و عملکرد چندوظیفگی (Multitasking) را بهبود ببخشند.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این میان‌رده‌ قدرتمند آنر می‌توان به حسگر اثر انگشت جانبی برای سهولت در بازگشایی امن گوشی، جک 3.5 میلی‌متری صدا برای اتصال هندزفری و هدفون، و مقاومت در برابر گرد و غبار و آب با استاندارد IP64 اشاره کرد. ابعاد Honor Play 60 Plus برابر با 166.9 در 76.8 در 8.24 میلی‌متر و وزن آن نیز 198 گرم است. این گوشی هوشمند موفق به کسب تأییدیه‌ مقاومت در برابر ضربه و فشار از مؤسسه‌ مستقل Swiss SGS شده است که خیال کاربر را از بابت دوام و استحکام بدنه‌ دستگاه آسوده می‌کند.

گوشی هوشمند Honor Play 60 Plus به‌تازگی در دو مدل با حافظه‌های مختلف در بازار چین معرفی شده است. این گوشی میان‌رده با بهره‌مندی از مشخصات فنی قدرتمند و قیمتی مقرون به صرفه، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. قیمت‌ مدل 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی: 1499 یوان (معادل 206 دلار آمریکا) و مدل 12 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی: 1699 یوان (معادل 234 دلار آمریکا) است. و در آخر رنگ‌بندی Honor Play 60 Plus در سه رنگ مشکی شبح‌وار، سفید سایه‌ ماه و سبز است.