براساس اعلام رسمی کمپانی چینی آنر، گوشی هوشمند و میان‌رده X50 پرو با حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و قیمت کاملا اقتصادی ۴۰۰ دلاری برای ورود به بازار چین معرفی شد.

طی سال‌های گذشته، اقتصاد جهانی به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ‌های پی‌درپی در جهان با افت شدید مواجه شد؛ برهمین‌اساس، طیف وسیعی از کاربران ترجیح می‌دهد گوشی‌های هوشمند میان‌رده با قیمتی کاملا مناسب به‌همراه مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهینه را خریداری کنند تا بتوانند چندین سال بدون هیچ‌گونه مشکلی از آن بهره‌مند شوند. برهمین‌اساس، ساعاتی قبل، کمپانی چینی آنر، گوشی میان‌رده X50 پرو با تراشه قدیمی اسنپدراگون +8 نسل 1 به‌همراه حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم به‌صورت رسمی معرفی کرد تا کاربران عادی و نیمه‌حرفه‌ای از قابلیت‌های آن برخوردار شوند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری می‌پردازیم.

مشخصات سخت‌افزاریآنر X50 پرو
پردازندهاسنپدراگون +8 نسل 1
نمایشگر6.78 اینچی
حافظه رم12 گیگابایت
حافظه داخلی256 گیگابایت
دوربین108 + 2
باتری5800 میلی‌آمپرساعتی
توان شارژ35 واتی

برای شروع معرفی شاید بهترین گزینه صفحه‌نمایش آنر X50 پرو باشد که از یک پنل 6.78 اینچی با رزولوشن 1200×2652 پیکسل و نرخ به‌روزرسانی تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد؛ همچنین، سطح روشنایی خودکار این گوشی میان‌رده به ۱۴۰۰ نیت می‌رسد و برای محافظت از چشم به سیستم کنترل سینگال نور با فرکانس 1920 هرتزی مجهز شده است. ازسوی‌دیگر، نمایشگر آنر X50 پرو از استانداردهای Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می‌کند که آن را به انتخابی مناسب برای کاربران تبدیل می‌کند.

علاوه‌براین، باید اشاره کنیم سخت‌افزار این دستگاه درمقایسه‌با سایر میان‌رده‌های موجود در بازار قدیمی محسوب می‌شود، اما بازهم توانایی‌های بسیار زیادی دارد؛ درحقیقت، کمپانی چینی آنر برای کاهش هزینه‌های X50 پرو از پردازنده اسنپدراگون +8 نسل 1 استفاده کرد که تقریبا منطقی و قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد. کاربرانی قصد استفاده منظم و سنگین ندارند، می‌توانند چندین سال از آنر X50 پرو به‌عنوان یک گوشی میان‌رده خوب استفاده کنند و نگران کاهش عملکرد آن نباشند، چراکه این تراشه با همکاری کمپانی تایوانی TSMC تولید شد و مانند نسل 8 نسل 1 از دمای بالایی برخوردار نیست.

مشخصات آنر X50 پرو

برای تامین انرژی، آنر X50 پرو از یک باتری عظیم 5800 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی سریع ۳۵ واتی بهره می‌برد که درمقایسه‌با همتایان چینی با سرعت شارژهای خیره‌کننده بالای صد وات توان بسیار پایینی دارد. باید خاطرنشان کنیم به‌دلیل اقتصادی بودن دستگاه، سازنده چینی باید برخی مشخصات دستگاه را با قابلیت‌های پایین ارائه کند تا بتواند سودآوری لازم را از معرفی و عرضه دستگاه داشته باشد. سازنده ادعا می‌کند زمان شارژ صفر تا صدی این گوشی هوشمند ظرف مدت‌زمان ۸۰ تا ۹۰ دقیقه انجام می‌شود.

ازسوی‌دگر، پنل پشت دستگاه از یک ماژول دوگانه دوربین برخوردار است که شامل سنسور واید ۱۰۸ مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.67 اینچی با دیافراگم f/1.75 و یک سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود که عملا کاربردی برای کاربران نخواهد داشت. در قسمت پنل جلوی دستگاه شاهد یک سنسور ۲ مگاپیکسلی و سنسور ۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین سلفی هستیم که شرایط را برای مکالمه‌های ویدئویی و اجرای ویدئو کنفرانس مهیا می‌کند؛ اساسا سنسورهای ۲ مگاپیکسلی دیگر کاربردی ندارند، اما سازندگان گوشی‌های هوشمند اقتصادی و میان‌رده برای بازاریابی ازآن‌ها استفاده می‌کنند.

درنهایت باید اشاره کنیم گوشی هوشمند آنر X50 پرو با قیمت ۲۷۹۹ یوان معادل ۳۹۵ دلار آمریکا در بازار فروخته خواهد شد؛ کارشناسان براین‌باورند این دستگاه با قیمتی که دارد می‌تواند مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرد. درحال‌حاضر، آنر X50 پرو تنها در چین عرضه می‌شود و برنامه‌ای برای عرضه آن در بازار جهانی وجود ندارد، اما درصورت انتشار هرگونه اخبار تازه دراین‌خصوص آن را در سریع‌ترین زمان ممکن با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اخبار مرتبط: