گزارش‌ها نشان می‌دهد گوشی هوشمند آنر X5 پلاس با صفحه‌نمایش ۶.۵۶ اینچی و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی معرفی خواهد شد.

اوایل سال‌جاری میلادی، کمپانی چینی آنر از گوشی هوشمند آنر X5 با تراشه مدیاتک هلیو G25 برای عرضه در بازار جهانی رونمایی کرد. اخیرا اخباری به‌چشم می‌خورد که نشان می‌دهد کمپانی مذکور قصد دارد نسخه‌ای بهبودیافته به‌نام آنر X5 پلاس معرفی کند؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، گوشی هوشمند آنر X5 پلاس توانسته گواهی‌نامه‌ TDRA را دریافت کند و وارد وب‌سایت رسمی و جهانی کمپانی سازنده شود؛ تقریبا مشخصات سخت‌افزاری دستگاه آنر X5 پلاس منتشر شده، اما قیمت و تاریخ عرضه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

طبق مشخصات سخت‌افزاری دستگاه، می‌توان گفت آنر X5 پلاس یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود که کمتر از ۱۰۰ دلار در بازار جهانی قیمت خواهد داشت. پنل پشت دستگاه به‌صورت کاملا تخت و بدون لبه‌های گرد طراحی شده و از یک ماژول دوگانه دوربین میزبانی می‌کند. حاشیه‌های دستگاه نیز کاملا تخت هستند و بالای نمایشگر دستگاه یک ناچ قطره‌ای مشاهده می‌شود که دوربین سلفی درون آن قرار خواهد گرفت.

آنر X5 پلاس از نمایشگر ال‌سی‌دی ۶.۵۶ اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی بهره‌مند می‌شود و نسبت تصویر در صفحه‌نمایش این گوشی 20:15:0 خواهد بود. همچنین آنر ادعا می‌کند نمایشگر این گوشی از فناوری داینامیک دیمینگ استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد سطح نوری دستگاه را شخصی‌سازی کنند و به‌صورت خودکار می‌تواند تغییرات نور طبیعی را تشخیص داده و اصلاح کند؛ این فناوری می‌تواند باعث کاهش خستگی چشم در مدت‌زمان طولانی شود.

طراحی دوربین آنر X5 پلاس

در بخش سیستم دوربین، آنر X5 پلاس از یک سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/.2.2 استفاده می‌شود که تنها برای مکالمه‌های ویدئویی مناسب خواهد بود و برای عکاسی عملکرد ضعیفی دارد.

در داخل بدنه آنر X5 پلاس یک تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو G36 قرار می‌گیرد که دستگاه قدرتش را از آن دریافت می‌کند؛ همچنین برای عملکرد یکپارچه و منسجم گوشی، کمپانی آنر از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. اکنون اطلاعاتی درباره پردازنده گرافیکی گوشی در دست نیست.

گوشی هوشمند آنر X5 پلاس برای تامین انرژی به باتری بزرگ ۵۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی متکی می‌شود و تنها از شارژ سیمی ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند که مدت‌زمان شارژ صفر تا صدی دستگاه بیش از یک ساعت زمان خواهد برد. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری مجیک او اس ۷.۱ عرضه می‌شود. طبق شایعات گوشی مذکور در دو رنگ مشکی و فیروزه‌ای وارد بازار خواهد شد.

بررسی مرتبط: بررسی پوکو X5 پرو