تبلت آنر پد X9 با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی معرفی شد.

طبق گزارش‌های اخیر، کمپانی چینی آنر قصد دارد تبلت اقتصادی آنر پد X9 را برای عرضه در بازار انحصاری هند معرفی کند. این دستگاه از قابلیت‌ها و به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی نسبت به نسل گذشته‌اش یعنی آنر پد X8 برخورد می‌شود که ماه گذشته در هند معرفی شد؛ براساس شایعات این تبلت می‌تواند با سایر دستگاه‌ها مانند اوپو پد ایر و ریلمی پد ۲ در بازار رقابت کند.

آنر پد X9 از صفحه‌نمایش ۱۱.۵ اینچی بهره می‌برد که حاشیه‌های آن با ظرافت خاصی طراحی شده‌اند. نمایشگر این دستگاه از نوع ال‌سی‌دی با رزولوشن ۱۲۰۰×۲۰۰۰ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۴۰۰ نیتی است. همچنین تبلت آنر پد X9 از شش بلندگو با استاندارد های‌رس استفاده می‌کند که تضمین یک تجربه کاربری فراگیر حین گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم‌وسریال را به کاربران می‌دهد.

طراحی صفحه نمایش آنر پد X9

تبلت آنر پد X9 بدنه آلومینومی سبکی دارد که ضخامت آن تنها به ۶.۹ میلی‌متر و وزنش به ۴۹۹ گرم می‌رسد. در پنل پشت دستگاه یک سنسور ۵ مگاپیکسلی واید وجود دارد که با قطعیت می‌توان گفت این دستگاه دربخش دوربین عملکردی ناامیدکننده خواهد داشت. برای دوربین سلفی نیز یک سنسور ۵ مگاپیسکلی درنظر گرفته شده که برای برقراری تماس‌های تصویری می‌توانند مورد رضایت قرار بگیرد.

در داخل بدنه دستگاه، آنر پد X9 به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز می‌شود که برای عملکرد بهتر و روان‌تر با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳ گیگابایت حافظه رم مجازی همراه خواهد شد. علاوه‌براین، حافظه ذخیره‌سازی تنها با پیکربندی ۱۲۸ گیگابایتی وارد بازار می‌شود که برای کاربران عادی پاسخگویی نسبتا خوبی دارد.

دستگاه یادشده برای تامین انرژی به باتری ۷۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۲۲.۵ واتی عرضه می‌شود. آنر ادعا می‌کند تبلت آنر پد X9 می‌تواند یک روز کامل درصورت استفاده عادی شارژ نگه دارد که درمقایسه با تبلت‌های سایر سازندگان ظرفیت نرمالی به‌نظر می‌رسد؛ همچنین پیش‌بینی ‌می‌شود تبلت آنر به‌صورت پیش فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری مجیک یو آی ۷.۱ عرضه خواهد شد.

تبلت آنر پد X9 ازجمله تبلت‌های میان‌رده اقتصادی محسوب می‌شود که تنها در یک نسخه ۱۲۸ گیگابایتی برای بازار‌های انتخابی طراحی شده است. فروش ویژه تبت آنر ایکس ۹ از هفته آینده آغاز می‌شود و کاربران می‌توانند از طریق سایت آمازون وارد شده و اقدام به خرید دستگاه کنند.

اخبار مرتبط: تبلت ریلمی پد ۲ معرفی شد