کمپانی چینی آنر طی مراسمی تبلت آنر مجیک پد ۱۳ و ساعت هوشمند مجیک واچ ۴ در چین معرفی کرد.

شب گذشته آنر از جدیدترین گوشی تاشو این کمپانی یعنی آنر مجیک V2 رونمایی به‌عمل آورد، اما این گوشی تنها دستگاه هوشمندی نبود که در مراسم معارفه رونمایی شد؛ دو محصول دیگر به‌نام‌های تبلت آنر مجیک پد ۱۳ و ساعت هوشمند مجیک واچ ۴ با پشتیبانی از ‌سیم‌‌کارت رونمایی شدند.

درحال‌حاضر این دو محصول در انحصار بازار چین باقی می‌مانند، اما طی ماه‌های آینده طبق برنامه‌ریزی‌های سازنده چینی وارد بازار جهانی می‌شوند. براساس داده‌های آماری در خبرگزاری‌ها، تبلت آنر مجیک پد ۱۳ کمتر از ۴۲۰ دلار و مجیک واچ ۴ نیز حدود ۱۴۰ دلار قیمت خواهند داشت که ارزش خرید‌ آن‌ها را درمقایسه بالا رقبای هم‌سطح بالا می‌برد.

طراحی پشتی Honor MagicPad 13

در مراسم معرفی مشخص شد که تبلت آنر مجیک پد ۱۳ در سه‌ رنگ‌بندی آبی، سفید و خاکستری و مجیک واچ ۴ نیز در سه رنگ آبی، مشکی و طلایی وارد بازار می‌شوند. تبلت مذکور از صفحه کلید تاشو و قلم نوری برخوردار است که به‌عنوان لوازم جانبی بیرون جعبه به‌ترتیب ۸۵ و ۷۰ دلار قیمت خواهند داشت؛ پیکربندی‌های این تبلیت به شرح زیر خواهد بود:

  • 8 گیگابایت حافظه رم / 256 گیگابایت حافظه داخلی - 420 دلار
  • 12 گیگابایت حافظه رم / 256 گیگابایت حافظه داخلی - 460 دلار
  • 16 گیگابایت حافظه رم / 512 گیگابایت حافظه داخلی - 515 دلار

تبلت آنر مجیک پد ۱۳ از مشخصات سخت‌افزاری نسبتا خوبی بهره می‌برد؛ کمپانی آنر از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ در ساخت این دستگاه استفاده کرده که برای عملکرد یکپارچه و پایدار با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود.

در بخش سخت‌افزاری نمایشگر، آنر مجیک پد ۱۳ از صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی «IPS LCD» با رزولوشن ۱۸۴۰×۲۸۸۰ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی، سطح روشنایی ۷۰۰ نیتی و تراکم پیکسلی ۲۶۳ پی‌پی‌آی بهره می‌برد. آنر برای ساخت این تبلت از هشت بلندگو و چهار میکروفون استفاده کرده و ادعا می‌کند اولین تبلت در جهان است که از تنظیمات سه‌بعدی صوتی هدفون بهره‌ می‌برد.

سیستم دوربین می‌تواند تنها نقطه ضعف این تبلت به‌‌شمار برود، چراکه آنر تنها از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و سنسور ۹ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 برای دوربین استفاده کرده است که تنها توان ثبت تصاویری با کیفیت نسبتا معمولی دارد. اما نقطه مثبت در این تبلت نیز باتری آن خواهد بود که از باتری عظیم ۱۰۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ واتی استفاده می‌کند.

صفحه نمایش آنر مجیک واچ ۴

مشخصات سخت‌افزاری ساعت هوشمند مجیک واچ ۴

آنر مجیک واچ ۴ تبدیل به‌اولین ساعت هوشمند این کمپانی می‌شود که بر روی رابط کاربری انحصاری مجیک او اس ساخته می‌شود. صفحه‌نمایش این ساعت هوشمند ۱.۷۵ اینچی از نوع امولد خواهد بود که از رزولوشن ۳۹۰×۴۵۰ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتزی پیشتیبانی می‌کند؛ همچنین مانند سایر رقبا بسیاری از ابزار‌های نظارت بر سلامت و تناسبت اندام در این ساعت هوشمند ارائه می‌شود.

به‌گفته کمپانی آنر، مجیک واچ ۴ از ۸۵ حالت ورزشی و ۱۲ تمرین حرفه‌ای پیشتیبانی می‌کند و در آپدیت‌های نرم‌افزاری آینده به تعداده آن افزوده خواهد شد. ویژگی‌های نظارت‌بر خواب و ردیابی میزان ضربان قلب نیز در ساعت هوشمند وجود دارد، اما چنین ویژگی‌هایی برای تمامی ساعت‌های موجود در بازار استاندارد‌سازی شده است.

اما بزرگ‌ترین مزیتی که مجیک واچ ۴ نسبت‌به سایر رقبای خود دارد پشتیبانی از سیم‌کارت است. چنین قابلیتی کاربر را برای برقراری تماس با مخاطبین از گوشی‌های هوشمند بی‌نیاز می‌کند. به‌باور برخی کارشناسان ظرفیت باتری دستگاه می‌تواند به‌عنوان نقطه ضعفی لحاظ شود، اما کمپانی چینی آنر اذعان کرد مجیک واچ ۴ تا ده روز قابلیت شارژدهی را در صورت متصل بودن گوشی دارد.

شارژدهی دستگاه درصورت استفاده مستقل به ۳ روز کاهش می‌یابد که برای یک ساعت هوشمند میان‌رده عددی قابل‌توجه خواهد بود. یادآوری می‌شود ساعت هوشمند مجیک واچ ۴ از پایه شارژ و شارژ پین پوگو پشتیبانی می‌کند که از فناوری‌های روز در این صنعت محسوب می‌شود.

ویژگی منحصربه‌فرد دیگری که آنر مجیک واچ ۴ از آن بهره می‌برد قابلیت دوگانه استندبای است؛ این فناوری به کاربر اجازه می‌دهد به سیم‌کارت گوشی‌های هوشمند نیز متصل شود تا پیام‌های و سایر اعلان‌های دستگاه دوم روی صفحه‌نمایش ساعت ظاهر شود. از نظر ویژگی‌های ظاهری می‌توان گفت این ساعت شبیه به اپل واچ‌ها طراحی شده است که از قاب مربعی شکل با حاشیه‌های گرد و آلومینیومی ساخته می‌شود.

همان‌طور در ابتدا عنوان کردیم در مراسم معرفی آنر مجیک پد ۱۳ و ساعت هوشمند مجیک واچ ۴ مشخص شد که عرضه اولیه این دو محصول در بازار داخلی چین انجام می‌شود، سپس با تغییراتی اندک در مشخصات فنی و قیمت وارد بازار جهانی می‌شوند.

اخبار مرتبط: آنر ۹۰ وارد بازار جهانی شد