روز گذشته، گوشی تاشو آنر مجیک V2 با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و ۱۶ گیگابایت حافظه رم به‌صورت جهانی در نمایشگاه ایفا برلین معرفی شد.

روز گذشته نمایشگاه جهانی لوازم الکترونیکی ایفا در شهر برلین آغاز به‌کار کرد و تا پنجم سپتامبر ادامه می‌یابد. در جریان برگزاری این نمایشگاه، کمپانی‌های بسیاری اقدام معرفی جدیدترین محصولات‌شان می‌کنند. آنر که معروف‌ترین و پیش‌روترین شرکت‌های چینی محسوب می‌شود و طی ماه‌های گذشته با معرفی چندین گوشی هوشمند توجه رسانه‌ها را جلب کرد؛ حالا باحضور در نمایشگاه ایفا دو دستگاه تاشدنی هوشمند به‌نام‌های مجیک V2 و مجیک V Purse را به‌صورت جهانی معرفی کرد. همان‌طور که می‌دانید حدود یک ماه پیش مجیک V2 معرفی شد، اما روز گذشته برای رقابت با گلکسی زد فولد ۵ وارد بازار جهانی می‌شود.

ضخامت باریک آنر مجیک V2

گوشی تاشدنی آنر مجیک V2 لقب باریک‌ترین دستگاه جهان را به‌یدک می‌کشد که درحالت باز تنها ۴.۷ میلی‌متر و درحالت بسته حدود ۹.۹ میلی‌متر ضخامت دارد؛ همچنین با وزنی معادل ۲۳۱ گرم سبک‌تر از پرچمدارانی نظیر آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا است. کمپانی آنر ادعا می‌کند این تاشوی بی‌نظیر از لولای تیتانیومی فوق سبک با فناوری اختصاصی بهره می‌برد که تحمل بیش از ۴۰۰ هزار بار بازوبسته شدن را دارد؛ با یک حساب‌و‌کتاب کوچک می‌توان فهمید این دستگاه تا ۱۰ سال برای ۱۰۰ بار بازوبسته شدن طراحی شده است. فناوری لولای دستاه به کاربران اجازه می‌دهد از آن به‌صورت نیمه‌باز هم استفاده کنند و برای امنیت بیشتر یک حسگر اثرانگشت کمتر دکمه پاور وجود دارد.

مشخصات سخت‌افزاری گوشی نشان می‌دهد که آنر مجیک V2 از نمایشگر خارجی ۶.۴۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۶۰×۲۳۷۶ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی برخوردار می‌شود؛ همچنین، نمایشگر داخلی دستگاه از نمایشگر داخلی ۷.۹۲ اینچی با رزولوشن ۲۱۵۶×۲۳۴۴ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی همراه می‌شود که تضمین کیفیت صفحه‌نمایش مجیک V2 را تضمین می‌کند. یادآوری می‌کنیم که هر دو نمایشگر داخلی و خارجی از فناوری OLED و مدولاسیون پهنای باند‌(PWM) بهره‌ می‌برند که برای کاهش خستگی چشم تنها در گوشی‌های پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات سخت‌افزاری آنر مجیک V2

علاوه‌براین، آنر مجیک V2 از یک ماژول سه‌گانه دوربین مستطیلی شکل در پنل پشت بهره می‌برد که شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 50 مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۲۰ مگاپیکسلی می‌شود که زوم ۴۰ برابری را پشتیبانی می‌کند؛ همچنین دو سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سلفی نیز در نمایشگرهای داخلی و خارجی تعبیه شده که از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار است.

داخل بدنه آنر مجیک V2، نسخه اورکلاک تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌شود که در سری گلکسی اس ۲۳ و رد مجیک ۸ اس پرو نیز یافت می‌شود. دستگاه تاشو مذکور برای عملکرد روان و یکپارچه از ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برد؛ دو پیکربندی ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی نیز برای آنر مجیک V2 وجود دارد که قیمت نسبتا کمتری دارند. آنر برای تامین انرژی گوشی تاشو از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۶۶ وایتی استفاده می‌کند که می‌تواند ظرف مدت‌زمان ۶۵ تا ۷۰ دقیقه ظرفیت باتری را از صفر به صد برساند.

کمپانی چینی آنر هنوز قیمت جهانی دستگاه را به‌صورت رسمی اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود که بسته‌به پیکربندی و منطقه عرضه قیمت‌ها کم یا زیادی می‌شود. این دستگاه احتمالا برای اوایل سال آینده میلادی برای ورود به بازار جهانی آماده می‌شود و قطعا از فروش بسیار بالایی در بازار گوشی‌های تاشو خواهد داشت.

اخبار مرتبط: