گوشی آنر مجیک V2 که قرار است انقلابی در صنعت دستگاه‌های تاشو برپا کند به ‌تازگی معرفی و تاریخ عرضه آن مشخص شد.

در جریان برگزاری رویداد MWC در شهر شانگهای چین، مدیرعامل کمپانی آنر طی یک سخنرانی درباره تکامل و نوآوری‌های این شرکت اعلام کرد که گوشی تاشو آنر مجیک V2 در تاریخ بیست و یکم تیر ماه عرضه می‌شود. آنر تبلیغات زیادی را طی ماه‌ها گذشته انجام داده و می‌گویند این گوشی می‌تواند انقلابی را در این صنعت ایجاد کند.

براساس گزارش‌ها و تیزر‌های تبلیغاتی، انتظار می‌رود که نسل جدید گوشی تاشوی آنر از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی بهتری نسبت به آنر مجیک V‌ برخوردار باشد که در ادامه به جزئیاتی از این مشخصات می‌پردازیم.

طراحی و نمایشگر

آنر مجیک V2 توانسته گواهی‌نامه 3C را کسب کند که نشان‌دهنده عرضه قریب‌الوقوع آن است؛ نسل قبلی از طراحی منحصر به‌فردی برخوردار بود که با تحسین بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان حوزه فناوری همراه شد. براین‌اساس، احتمالا نسل جدید با طراحی بهتری وارد بازار شود که می‌تواند نشان‌دهنده تعهد این شرکت به عرضه گوشی‌های پرچمدار با ظاهری بهتر و متفاوت‌تر از قبل باشد. به‌نقل از سایت خبری اندروید پلیس، آنر مجیک V2 از نمایشگر امولد با رزولوشن بسیار بالا استفاده می‌کند و از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره‌مند می‌شود.

شایعات تایید می‌کنند که آنر مجیک V2 از نمایشگری مانند گلکسی زد فولد ۵ بهره می‌برد که در نسل قبلی نیز مورد استفاده قرار گرفت. اما با این تفاوت که ابعاد آن کمی بیشتر شده و به ۸ اینچ رسیده است. نرخ به‌روزرسانی نیز می‌تواند به ۱۴۴ هرتز برسد که آن را برای بازی‌های ویدئویی و سایر کارهای روزمره متناسب می‌کند.

صفحه نمایش آنر مجیک V2

عملکرد و سخت‌افزار

هفته گذشته یک وبلاگ نویس معتبر حوزه فناوری با نام مستعار دی‌سی‌اس گزارش داد که آنر مجیک V2 در تاریخ بیست و یکم تیر ماه عرضه می‌شود. او پس از افشای تاریخ عرضه، اطلاعاتی را در مورد مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه در دسترس کاربران قرار داد.

به گفته دی‌سی‌اس، این دستگاه احتمالا از دو تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌کند که با ۱۵ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود تا گوشی بتواند سخت‌ترین وظایف پردازشی را به‌راحتی پشتیبانی کند.

همچنین این منبع اطلاعاتی عنوان کرد که نمایشگر از نوع ال‌تی‌پی‌او امولد با فناوری PWM خواهد بود که از فرکانس‌های بالا استفاده می‌کند؛ درحال‌ حاضر جزئیاتی بیشتری منتشر نشده اما سایت خبری جی‌اس‌ام آرنا اعلام کرده که پنل ال‌تی‌پی‌او از نرخ به‌روزرسانی حدودا ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند که عملا غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

دوربین آنر مجیک V2

دوربین

براساس شایعات، آنر مجیک V2 از ماژول سه‌گانه دوربین استفاده می‌کند که شامل سنسور اصلی، سنسور اولترا واید و سنسور تله‌فوتو خواهد بود. در ادامه تمامی جزئیات سیستم دوربین آنر مجیک V2 می‌پردازیم.

  • دوربین ۵۰ مگاپیکسلی: براساس گفته‌های دیجیتال ترندز، دوربین این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود که نسبت به نسل گذشته که از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود.
  • بهبود عملکرد در نور کم: دیجیتال ترندز می‌گوید که آنر مجیک V2 به لطف سنسورهای بزرگ‌تر و هوش مصنوعی می‌تواند عملکرد بهتری در شب و شرایط محیطی کم نور داشته باشد.
  • لرزش‌گیر اپتیکال: شایعات تایید می‌کنند که این دستگاه از لرزش‌گیر اپتیکال بهره‌مند می‌شود که به کاهش تاری عکس‌ها و فیلم‌ها کمک می‌کند.

البته دی‌سی‌اس در گزارش‌های خود می‌گوید که دوربین اصلی آنر مجیک ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود؛ یا می‌توان گفت که این سنسور می‌تواند یکی از سنسور‌های به‌کار رفته در ماژول سه‌گانه دوربین باشد.

باتری و شارژر

در بخش باتری و شارژر گزارش‌های متفاوتی به چشم می‌خورد؛ برای مثال، دی‌سی‌اس می‌گوید که آنر مجیک V2 از باتری ۵۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند می‌شود و نوید عمر طولانی مدت را به کاربران می‌دهد. همچنین، جی‌اس‌ام آرنا عنوان کرد که باتری این گوشی با شارژ سریع سیمی ۶۶ واتی و ۵۰ وات بی‌سیم با گواهی کیو‌آی همراه می‌شود که می‌تواند کمتر از ۴۵ دقیقه شارژ گوشی را از صفر به صد برساند.

نرم افزار آنر میک V2

نرم‌افزار

انتظار داریم آنر مجیک V2 به آخرین نسخه اندروید و رابط کاربری انحصاری کمپانی آنر مجهز شود که بتواند از بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های معرفی شده در اندروید ۱۴ پشتیبانی کند. علاوه‌بر این، شرکت آنر متعهد شده است که چندین به‌روزرسانی سیستم‌عامل و آپدیت امنیتی را برای این دستگاه ارائه کند.

کلام آخر

در انتها باید یادآور شویم زمانی‌که آنر مجیک Vs عرضه شد اولین گوشی از سری V بود که از به‌روزرسانی‌های چشمگیری برخوردار شد؛ اکنون با معرفی مجیک V2 این کمپانی قصد دارد یک بار دیگر دستگاهی پرچمدار با مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده را ارائه کند که از قدرت پردازشی بالایی برای انجام هرگونه عملیات‌ گرافیکی برخوردار است. برخی از اطلاعات و جزئیاتی که در متن این خبر به آن‌ها اشاره کردیم تنها شایعاتی هستند که در خبرگزاری‌ها به چشم می‌خورد. بنابراین، برای کسب اطلاعات دقیق از تمامی جزئیات آنر مجیک V2 باید تا روز عرضه در بیست و یکم تیر ماه صبور بود.

اخبار مرتبط: آنر ۹۰ قبل از عرضه جهانی در سایت آمازون دیده شد