ماه گذشته گوشی تاشو آنر مجیک V2 وارد بازار چین شد، اما امروز کمپانی سازنده اعلام کرد در تاریخ دهم شهریور در نمایشگاه ایفا برلین برای ورود به بازار جهانی معرفی می‌شود.

سال ۲۰۲۳ بهترین سال گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود و تقریبا تمام سازندگان برتر از برترین تاشوهایشان رونمایی کردند. دراین میان کمپانی آنر نیز با ساخت گوشی آنر مجیک V2 نشان داد که توانایی ساخت تاشویی قدرت‌مند را دارد که می‌تواند به رقیبی سرسخت برای گلکسی زد فولد ۵ و شیائومی میکس فولد ۳ تبدیل شود. دستگاه مذکور ماه گذشته در چین معرفی شد و احتمالا برای ورود به بازار جهانی در نمایشگاه ایفا برلین در تاریخ دهم شهریورماه معرفی می‌شود؛ درادامه به جزئیات بیشتری از آنر مجیک V2 می‌پردازیم.

براساس بیانیه رسمی کمپانی آنر و برگزارکنندگان نمایشگاه، زمان معرفی دستگاه راس ساعت 11:30 دقیقه صبح به‌وقت تهران خواهد بود؛ البته چندین دستگاه هوشمند دیگر از آنر در این مراسم رونمایی می‌شود، اما این کمپانی اشاره‌ای به‌ آن‌ها نکرده است و تنها اشاره به کلمه «فردا» کرده است که نشان می‌دهد آنر قصد دارد به‌روزترین فناوری‌اش را به‌نمایش بگذارد.

تاریخ معرفی جهانی آنر مجیک V2

براساس نظر برخی از کارشناسان و علاقه‌مندان به حوزه فناوری، پوستر مراسم دو دستگاه را کنار یکدیگر را نشان می‌دهد که می‌تواند به آن معنا باشد که سازنده چینی قصد دارد از دو دستگاه تاشو به‌صورت هم‌زمان رونمایی کند. این خبر به‌صورت رسمی تایید نمی‌شود، اما درگذشته اخباری مبنی‌بر دستگاهی با طرح فلیپ به‌گوش می‌رسید و ممکن است این همان دستگاه باشد.

آنر مجیک V2 لقب باریک‌ترین گوشی تاشوی بازار را به‌یدک می‌کشد و کاربران بسیاری منتظر عرضه آن در بازار هستند. این گوشی درحالت بسته ۹.۹ میلی‌متر و درحالت باز ۴.۷ میلی‌متر ضخامت دارد که دربرابر گلکسی زد فولد ۵، شیائومی میکس فولد ۳، وان پلاس اوپن و گوگل پیکسل فولد از ضخامت بسیار کمتری برخوردار است و تنها ۲۳۷ گرم وزن دارد که حتی از گوشی‌های عادی سری آیفون ۱۴ و سری گلکسی اس ۲۳ بسیار سبک‌تر خواهد بود.

همانند سایر گوشی‌های تاشو و سایر پرچمداران بازار، آنر مجیک V2 از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد که قابلیت‌های پردازشی ویژه‌ای دارد و می‌‌تواند هر برنامه‌ای را به‌راحتی اجرا کند. ازسوی دیگر صفحه‌نمایش داخلی 7.92 اینچی با رزولوشن ۲۱۵۶×۲۳۴۴ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۱۶۰۰ نیتی همراه می‌شود. برخلاف سایر تاشوها، آنر مجیک به باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به‌همراه شارژ سریع سیمی ۶۶ واتی مجهز می‌شود که شارژ صفر تا صد گوشی ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

اخبار مرتبط: گلکسی زد فولد ۵، گران‌ترین تاشو؛ حریف آنر مجیک V2 نمی‌شود