اطلاعاتی درباره طراحی آنر مجیک V2 منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی گلکسی زد فولد ۵ پس از عرضه کار سختی برای رقابت با این گوشی خواهد داشت.

گوشی تاشو آنر مجیک V2 بیست و یکم تیر ماه راهی بازار چین شد و اکنون شرکت آنر اطلاعات جالبی درباره طراحی این دستگاه به اشتراک گذاشته است. مهم‌ترین عنصر در طراحی این گوشی، قابل حمل بودن آن بوده که در‌نتیجه نهایی هم کاملا مشهود است.

این گوشی بسیار نازک‌تر از رقیب تازه معرفی شده یعنی گلکسی زد فولد ۵ است و در حالت تاشده ۱۰.۱ میلی‌متر ضخامت دارد، در حالی که ضخامت فولد ۵ به ۱۳.۴ میلی‌متر می‌رسد (وزن آن هم ۲۳۱ گرم در مقابل ۲۵۳ گرم پرچمدار سامسونگ است). بر‌اساس تحقیقات شرکت آنر، مهم‌ترین نکته در گوشی‌های تاشو وزن و ضخامت آن است که استفاده از گوشی را راحت‌تر می‌کند.

این شرکت برای طراحی و ساخت لولا از قطعات تیتانیومی استفاده کرده که از استحکام بالاتر، وزن کمتر و مقاومت در برابر مواد شیمیایی بهره می‌برد. همچنین پوشش داخلی آن تیتانیومی است که باعث می‌شود ۱۵۰ درصد مستحکم‌تر و ۴۲ درصد سبک‌تر از نسل قبلی است.

اما بدنه اصلی لولا آنر مجیک V2 از نوعی فولاد خاص ساخته شده که برای حفاری تونل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فولاد ۲۵ درصد نازک‌تر و ۲۰ درصد قوی‌تر از آلومینیومی است که پیش‌تر برای آن استفاده می‌شد.

آنر-مجیک-وی-۲

به لطف ترکیب تیتانیوم و فولاد، ساختار اطراف لولا دوباره طراحی شده و اثر تاشدگی صفحه نمایش در مدل جدید، ۴۷ درصد کاهش یافته است تا هنگام استفاده شیار وسط صفحه احساس نشود.

آنر برای جلوگیری از ناهماهنگی بین قطعات مجیک V2 از میکرو قفل بسیار کوچک به اندازه یک دانه برنج استفاده کرده که البته ممکن است در استفاده طولانی مدت به ایجاد علائم تاشدگی و شیار روی نمایشگر کمک کند. همچنین برای قرار دادن اجزا کنار هم از پیچ‌های جدید بازطراحی شده استفاده کرده است.

لولای این دستگاه گواهی SGS را دریافت کرده است که تا ۴۰۰ هزار بار تاشدگی را تحمل می‌کند، به این معنا که به مدت ۱۰ سال اگر روزی ۱۰۰ بار تا شود آسیب نمی‌بیند.

یکی دیگر از شاهکارهای مهندسی آنر مجیک V2 صفحه نمایش آن است که پنل از قطعه درایور نمایشگر سه در یک استفاده می‌کند و به فضای کمتری نیاز دارد. به این ترتیب این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از قطعه سیلیکون کربنی با تراکم انرژی بهبود یافته تشکیل شده است.

آنر مجیک V2 مشخصات قابل‌توجهی دارد و با توجه به آزمایش‌های انجام شده به‌نظر می‌سد پس از عرضه جهانی، سامسونگ کار سختی را برای رقابت با این گوشی خواهد داشت.

اخبار مرتبط: