ساعاتی قبل گوشی تاشو آنر مجیک V2 با ضخامت ۹.۹ میلی‌متر درحالت بسته معرفی شد و انتظار می‌رود اواخر سال جاری میلادی وارد بازار جهانی شود.

آنر یکی از قوی‌ترین کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که با ساخت گوشی‌های تاشو غریبه نیست؛ این شرکت اولین سری تاشو یعنی آنر مجیک V را در ژانویه ۲۰۲۲ برابر با دی‌ماه ۱۴۰۰ وارد بازار جهانی کرد. تنها پس از گذشت یک ماه و استقبال فراوان از این گوشی، سازنده چینی تصمیم گرفت آنر مجیک Vs را نیز روانه بازار کند. اکنون، پس از گذشت تقریبا دو سال با معرفی آنر مجیک V2 قصد دارد سهمی از فروش بازار گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳ داشته باشد.

قابل‌توجه‌ترین نکته‌ای که درباره طراحی آنر مجیک V2 وجود دارد ظرافت آن است که به‌عنوان باریک‌ترین تاشو جهان وارد بازار می‌شود. این گوشی درحالت بسته ۹.۹ میلی‌متر ضخامت دارد و درحالت باز این ضخامت تنها به ۴.۷ میلی‌متر می‌رسد که می‌تواند شاهکار طراحی لقب بگیرد؛ البته ضخامت دستگاه با احتساب ماژول دوربین کمی بیشتر می‌شود اما از ویژگی‌های بصری آن نمی‌کاهد.

طراحی پشت آنر مجیک V2

اگر بخواهیم آخرین نسل گوشی‌ تاشو آنر را با سایر تاشو‌های بازار مقایسه کنیم باید بگوییم که با اختلاف فاحشی این دستگاه در رتبه نخست باریک‌ترین گوشی‌ها قرار می‌گیرد. برای مثال، گوگل پیکسل فولد ۱۲.۱ میلی‌متر ضخامت دارد و درحالت باز این ضخامت به ۵.۸ میلی‌متر کاهش می‌یابد؛ همچنین تاشو‌های هواوی و شیائومی درحالت بسته حدود ۱۱ میلی‌متر ضخامت و درحالت باز ضخامت به ۵.۲ میلی‌متر می‌رسد.

علاوه‌بر‌این، آنر به‌دنبال بهبود مشخصات سخت‌افزاری سومین نسل گوشی‌های تاشو این کمپانی نیز هست و ادعا کرد آنر مجیک V2 از پوششی تیتانیومی بهره‌مند می‌شود که دوام آن ‌را ۱۵۰٪ قوی‌تر و ۲۷٪ نسبت به نسل گذشته باریک‌تر می‌کند؛ مدیرعامل آنر می‌گوید لولای به‌کار رفته در این گوشی برای ۴۰۰ هزار دستگاه خریداری شده و چند برند دیگر نیز از آن استفاده می‌کنند. فناوری لولای یادشده به کاربران اجازه می‌دهد تا از گوشی درحالت نیمه‌باز نیز بهره‌مند شوند.

آنر مجیک V2 از فناوری بی‌نظیری در سیستم صفحه‌نمایش پشتیبانی می‌کند که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. به‌عنوان مثال، این گوشی از نمایشگر داخلی ۷.۹۲ اینچی ال‌تی‌پی‌او اولد با رزولوشن ۲۱۵۶×۲۳۴۴ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۱۶۰۰ نیت اشاره کرد. نکته‌ای که باید بدان توجه داشت آن است که سرعت پاسخ‌دهی نمایشگر زیر یک میلی‌ثانیه و تاخیر ورودی به حدود ۰.۴۲ میلی‌‌ثانیه می‌رسد؛ همچنین هر دو نمایشگر داخلی و خارجی از قلم هوشمند استایلوس پشتیبانی می‌کنند.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری پنل بیرونی آنر مجیک V2، یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی ال‌تی‌پی‌او اولد مشاهده می‌شود که از رزولوشن ۱۰۶۰×۲۳۷۶ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی، سطح روشنایی خودکار ۲۵۰۰ نیتی و نسبت تصویر ۲۰:۹ پشتیبانی می‌کند. آنر برای حفاظت از این نمایشگر دربرابر خط‌و‌خش یا سقوط از فناوری شیشه محافظ اصلاح‌شده نانوکریستال استفاده می‌کند.

طراحی صفحه نمایش HONOR Magic V2

داخل بدنه آنر مجیک V2 از تراشه اورکلاک شده کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌شود که فرکانس هسته اصلی تا ۳.۳۶ گیگاهرتز تقویت‌شده و فرکانس پردازنده گرافیکی آدرنو تا ۷۱۹ مگاهرتز می‌رسد؛ سازنده برای عملکرد یکپارچه تراشه آن را با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی پیکربندی می‌کند که نوید یک دستگاه تاشو همه‌کاره را به کاربران می‌دهد.

در بخش سیستم دوربین نیز مانند سایر رقبا یک ماژول سه‌گانه دیده می‌شود که سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به دیافراگم f/1.9، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال مجهز می‌شود. دوربین اولترا واید نیز از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و دوربین تله‌فوتو از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲.۵ برابری استفاده می‌کند تا تجربه عکاسی به‌بالاترین میزان خود برسد. افزون‌بر ویژگی‌های ذکر شده، سنسور اصلی دارای قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ تصویربرداری حداکثر ۶۰ فریم برثانیه و 1080p با حداکثر نرخ ۶۰ فریم برثانیه خواهد بود.

برای تامین انرژی دستگاه، کمپانی آنر از باتری کربن سیلیکونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که با شارژ سریع سیمی ۶۶ واتی عرضه می‌شود و می‌تواند ظرف مدت ۳۵ دقیقه شارژ باتری را از صفر به صد برساند. قیمت دستگاه برای پیکربندی ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۱۲۵۳ دلار، مدل ۱۶ گیگبایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۱۳۹۳ دلار و در‌ آخر نسخه ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی حدود ۱۶۸۰ دلار هزینه خواهد داشت.

اخبار مرتبط: نسخه جهانی رد مجیک ۸S پرو هفته آینده عرضه می‌شود