رونمایی سری آنر مجیک ۶ قرار است در مراسم سامیت 2023 انجام شود و حالا مشخص شده که این سری قرار است جزو اولین دستگاه‌هایی باشند که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برند.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در روز گذشته معرفی شد و نشان داد که اپل رقابت بسیار سختی را در پیش دارد. این تراشه روی بخش توانایی‌های هوش مصنوعی دقت زیادی داشته و کوالکام تلاش کرده تا آن را به سخت‌افزار جدیدی برای این کار مجهز کند. البته این کار برای بهبود مدل‌های هوش مصنوعی در برنامه‌ها انجام شده اما آنر از آن به شکل دیگری بهره برده است.

طبق آخرین شایعات، آنر قرار است در سری مجیک ۶ از تجهیزات سخت‌افزاری این تراشه برای تولید یک دستیار صوتی جدید استفاده کند. این دستیار، یویو (YOYO) نام خواهد داشت و جزئیات جالبی در مورد توانایی‌های آن منتشر شده است. طبق این اسناد، یویو می‌تواند هفت میلیارد پارامتر را در یک دستگاه داشته باشد و با توجه به آن‌ها، پاسخ مناسب را به کاربر ارائه کند.

تصاویر در دست آنر مجیک 6 پرو

یکی از نکات مهم در مورد دستیار صوتی آنر، توانایی آن در حفاظت از اطلاعات کاربر است. این دستیار می‌تواند بدون دریافت اطلاعات خاصی از کاربر به سوال او پاسخ دهد و نیازی به ارسال اطلاعات به پایگاه داده ندارد. تفاوت اصلی یویو با دستیار‌های هوش مصنوعی دیگر، بومی بودن آن در سیستم دستگاه‌های آنر است.

بومی بودن این دستیار به آن اجازه می‌دهد تا به بخش‌های مختلف سیستم دسترسی داشته باشد و بتواند کار‌های مختلفی را انجام دهد. برای مثال، شما می‌توانید از یویو بخواهید تا با استفاده از چند فایل یک فیلم درست کند یا اهنگ‌های محبوب شما را پخش کند. علاوه بر این، این دستیار می‌تواند به سوال‌های تخصصی شما هم پاسخ دهد که توانایی‌های آن را از گذشته هم بیشتر می‌کند.

زمان رونمایی سری آنر مجیک ۶ هنوز به صورت رسمی مشخص نشده اما می‌دانیم که فاصله زیادی با آن نداریم. نظر شما در مورد دستیار هوش مصنوعی آنر چیست؟‌ آیا این دستیار می‌تواند با بیکسبی سامسونگ یا سیری اپل رقابت کند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:‌