شرکت آنر ۲ گوشی پرچمدار جدید آنر مجیک ۶ و ۶ پرو را معرفی کرد که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دوربین تله‌فوتو ۱۸۰ مگاپیکسلی با زوم پریسکوپی ۲.۵ برابری و صفحه‌نمایش با روشنایی ۵۰۰۰ نیتی بهره می‌برد.

شرکت آنر به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هواوی سال ۲۰۱۳ آغاز به‌کار کرد و سال ۲۰۲۰ پس از تحریم‌های آمریکا و جهان علیه شرکت چینی، به‌صورت رسمی از این برند جدا شد تا محدودیت‌ها گریبان‌گیر آن نشود. به‌همین دلیل با‌وجود استفاده از مهندسی و لوازم شرکت‌های دیگر مانند بهترین تراشه‌های جهان، نوآوری هواوی را هم دارد و یکی از خاص‌ترین برندهای چینی به‌حساب می‌آید. این شرکت روز گذشته پرچمداران جدید خود را به‌نام آنر مجیک ۶ و ۶ پرو معرفی کرد. در ادامه به بررسی مشخصات و طراحی آنها می‌پردازیم.

طی سال‌های اخیر، شرکت‌های سازنده، گوشی‌های جدید را با طراحی مشابه نسل قبلی راهی بازار می‌کنند و معمولا بیشتر تغییرات در زمینه سخت‌افزار گوشی اتفاق می‌افتد. آنر مجیک ۶ و ۶ پرو هم از نظر طراحی شباهت زیادی به نسل قبلی داشته و فقط رنگ‌بندی آنها کمی تغییر کرده است.

آنر مجیک ۶

مشخصات آنر مجیک ۶

آنر مجیک ۶ از نمایشگر ۶.۷۸ اینچی OLED با رزولوشن +FullHD معادل ۲۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل، روشنایی خودکار ۵۰۰۰ نیتی، نرخ به‌روزرسانی تصویر تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی و دامنه رنگی DCL-P3 بهره می‌برد. به‌این ترتیب، آنر مجیک ۶ درکنار نسخه پرو به روشن‌ترین گوشی هوشمند تبدیل شده‌اند، البته به‌صورت دستی تا حداکثر ۱۶۰۰ نیت قابل تنظیم خواهد بود. درون این دستگاه تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۳ شرکت کوالکام قرار گرفته است که در سری شیائومی ۱۴ و نسخه‌های پلاس و اولترا گلکسی S24 هم استفاده می‌شود که در کنار آن حداقل ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قرار می‌گیرد.

در پنل پشتی پرچمدار آنر، ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9 و پشتیبانی از لرزه‌گیر اپتیکال، دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و دوربین تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی با لرزه‌گیر اپتیکال قرار دارد. همچنین دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 در پانچ هول روی نمایشگر قرار گرفته است تا کاربران بتوانند از آن برای عکاسی سلفی و برقراری تماس تصویری استفاده کنند.

آنر مجیک ۶ به سیستم‌عامل MagicOS 8.0 برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده و برخلاف گوشی‌های هواوی، این دستگاه از تمامی سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی از باتری ۵۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی تغذیه می‌کند. از دیگر مشخصات آن می‌توان به درگاه تایپ سی، سنسورهای مختلف مانند شتاب سنج و ژیروسکوپ، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از IP68 برای مقاومت دربرابر آب و گردوخاک اشاره کرد.

honor magic 6 pro

مشخصات آنر مجیک ۶ پرو

آنر مجیک ۶ پرو از نظر مشخصات سخت‌افزاری شباهت زیادی به نسخه پایه دارد، اما از نظر دوربین، باتری و شارژ کاملا بهتر است. این دستگاه به نمایشگر ۶.۸ اینچی OLED با رزولوشن +FullHD معادل ۲۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسلی، روشنایی ۵۰۰۰ نیتی، نرخ به‌روزرسانی تطبیق‌پذیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی و نسبت صفحه‌نمایش ۹۳.۲ درصدی مجهز شده است. همان‌طور که پیش از این اشاره شد، این روشن‌ترین نمایشگر در میان گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. در این دستگاه، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، حداقل حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی قرار دارد که در نسخه‌های بالاتر به ۱۶ گیگابایت و یک ترابایت حافظه رم و داخلی می‌رسد.

در ماژول دوربین آنر مجیک ۶ پرو، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.4 تا f/2.0، دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و دوربین تله‌فوتو ۱۸۰ مگاپیکسلی با زوم پریسکوپی ۲.۵ برابری و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری قرار دارد. در قسمت جلویی هم دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق سه‌بعدی در پانچ‌هول روی نمایشگر که شباهت زیادی به داینامیک آیلند دارد قرار گرفته است. پیش از این آنر مجیک ۵ پرو هم به ۲ سنسور دوربین سلفی و تشخیص عمق سه‌بعدی مجهز شده بود، اما این ۲ سنسور در قسمت کناری قرار گرفته بودند که در نسخه جدید به مرکز صفحه منتقل شده است.

گوشی آنر Magic 6 Pro به سیستم‌عامل MagicOS 8.0 برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده است. این دستگاه از باتری قدرتمند ۵۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۸۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۶۶ واتی تغذیه می‌کند. از دیگر مشخصات پرچمدار آنر می‌توان به درگاه تایپ سی، سنسورهایی نظیر شتاب‌سنج و ژیروسکوپ، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از IP68 برای مقاومت دربرابر آب و گردوخاک اشاره کرد.

قیمت honor magic 6 pro

قیمت

۲ دستگاه آنر مجیک ۶ و ۶ پرو در رنگ‌های بنفش، سبز، نقره‌ای مشابه سفید و مشکی تولید شده است. پیش‌فروش این سری در چین آغاز شده و مشخص نیست چه زمانی پرچمداران آنر راهی بازار ایران خواهند شد، بااین حال احتمال آن وجود دارد این دستگاه به‌صورت اختصاصی برای بازار چین باقی بماند. آنر مجیک ۶ در ۳ پیکربندی با حافظه داخلی و رم ۱۲/۲۵۶ با قیمت ۶۱۸ دلار، ۱۶/۲۵۶ با قیمت ۶۶۰ دلار و پیکربندی نهایی با ۱۶/۵۱۲ گیگابایت با قیمتی معادل ۷۰۳ دلار در بازار چین عرضه می‌شود. آنر مجیک ۶ پرو هم در ۳ پیکربندی با حافظه داخخلی و رم ۱۲/۲۵۶ با قیمت ۸۰۱ دلار، ۱۶/۵۱۲ با قیمت ۸۷۱ دلار و پیکربندی نهایی با حافظه داخلی یک ترابایتی و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی با قیمت معادل ۹۴۲ دلار عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط: