روز گذشته سایت رسمی آمازون انگلیس اطلاعاتی را درباره تاریخ عرضه و مشخصات فنی گوشی هوشمند آنر ۹۰ منتشر کرد.

گوشی هوشمند آنر ۹۰ ماه گذشته در چین معرفی شد و در تاریخ ۱۵ تیر ماه برای عرضه جهانی آماده می‌شود. اما نکته جالب توجه اینجاست که سایت آمازون انگلیس پیش سفارش این گوشی را در نسخه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۴۵۰ پوند فهرست کرده است؛ همچنین تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که آنر ۹۰ در رنگ‌های مشکی و سبز عرضه می‌شود.

سایت آمازون انگلیس نیز مدعی شد که دستگاه مذکور در تاریخ ۱۴ مرداد وارد بازار جهانی می‌شود و ۱۹ مرداد ماه برای خرید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. البته باید یادآور شویم تاریخ‌های اعلام شده قطعی نیست و می‌تواند به روزهای دیگر موکول شوند.

مشخصات فنی آنر ۹۰

گوشی آنر ۹۰ دارای صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۰۰×۲۶۶۴ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی ۱۶۰۰ نیت است. این دستگاه از تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۷ نسل ۱ و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۴ استفاده می‌کند که می‌تواند پاسخ‌گوی برخی عملیات پردازشی متوسط کاربران باشد.

آنر ۹۰ در سایت آمازون انگلیس دیده شد

در بخش تنظیمات دوربین، گوشی هوشمند آنر ۹۰ از دو ماژول جداگانه دوربین بهره می‌برد که ماژول بالا میزبان سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی ۱ اینچی با دیافراگم f/1.9 و سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۲ درجه خواهد بود. ماژول پایین از سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و فلش ال‌ای‌دی میزبانی می‌کند. علاوه‌بر این، صفحه‌نمایش آنر ۹۰ دارای یک پانچ هول مرکزی است که دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی درون آن قرار می‌گیرد.

این دستگاه با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که پاسخ‌گوی ذخیره‌سازی فایل‌ها و اسناد زیادی خواهد بود. اما باید یادآور شویم که این سری از شیار کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی نمی‌کند.

آنر ۹۰ برای تامین انرژی خود به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استاندارد متکی است و از شارژ سریع سیمی ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند طی ۱ ساعت شارژ باتری را از صفر به ۱۰۰ درصد برساند.

اخبار مرتبط: آنر ۹۰ لایت با دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی معرفی شد