امروز گوشی آنر ۹۰ لایت با ماژول دوربین سه‌گانه ۱۰۰ مگاپیکسلی رسما در چین معرفی شد.

کمپانی آنر ماه گذشته دستگاه‌های آنر ۹۰ و ۹۰ پرو را معرفی کرد. اما این دو تنها دستگاهی نبودند که آنر برای سری ۹۰ در نظر گرفته است. امروز سومین نسخه‌ این سری با نام آنر ۹۰ لایت معرفی شد و همان‌طور که از نامش پیداست یک گوشی تقریبا میان‌رده اقتصادی محسوب می‌شود.

در نگاه اول ممکن است فکر کنیم با دستگاهی میان‌رده با مشخصات پایین روبه‌رو هستیم، اما خبر خوب برای کاربران این است که شرکت آنر در ساخت نسخه لایت کوتاهی نکرده و آن را با مشخصات فنی عالی و قیمت پایین در بازار عرضه خواهد کرد.

با نگاه به مشخصات فنی گوشی، متوجه می‌شویم که آنر قصد دارد تجربه کاربری را در حد زیادی بالا ببرد. برای مثال، مدل لایت از صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی LTPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۲۲۰ و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی بهره خواهد برد. با اینکه نرخ‌ تازه‌سازی دستگاه چندان بالا نیست، ولی از قدرت پیمایش خوبی برخوردار می‌شود که توانایی جلب رضایت کاربر را خواهد داشت.

داخل بدنه آنر ۹۰ لایت یک تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۶۰۲۰ را مشاهده می‌کنیم که وظیفه پردازش عملیات‌های گرافیکی را به عهده می‌گیرد. این تراشه از جدیدترین تولیدات شرکت مدیاتک است که توانسته در بنچمارک آنتوتو با کسب امتیاز 401K از رقیب هم‌رده خود یعنی کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ پیشی بگیرد.

طراحی دوربین Honor 90 Lite 5G

دوربین آنر ۹۰ لایت

از مواردی که آنر ۹۰ لایت را به گوشی‌ ارزشمندی تبدیل می‌کند می‌توان به دوربین آن اشاره کرد. پنل پشتی گوشی به یک ماژول دوربین سه‌گانه مجهز شده است که شامل سنسور اصلی ۱۰۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود که برای ثبت عکس‌های باکیفیت در شرایط محیطی با نور کم و شب عملکردی خیره‌کننده از خود ارائه می‌دهد.

بالای نمایشگر نیز از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی بهره می‌برد که در پانچ هول مرکزی قرار می‌گیرد.

طراحی صفحه نمایش Honor 90 Lite

نمایشگر آنر ۹۰ لایت

در حالی نسخه لایت یک میان‌رده محسوب می‌شود که طراحی نمایشگر بیشتر شبیه گوشی‌های رده بالا است. کمپانی آنر از صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی با کمترین حاشیه ممکن استفاده کرده که آن را کنار گوشی‌های پرچمدار از نظر طراحی قرار می‌دهد و تجربه کاربری تمام صفحه را ارائه خواهد داد.

با نگاهی دقیق‌تر مشخص می‌شود که نسبت صفحه‌نمایش به بدنه دستگاه ۹۳.۶ است که عددی قابل توجه برای گوشی‌های میان‌رده محسوب می‌شود و برای اطمینان از اینکه کاربران بهترین تجربه ممکن را دارند، Honor پنل را با رنگ کالیبره کرده است.

ویژگی‌های نمایشگر آنر ۹۰ لایت به همین‌جا ختم نمی‌شود، این گوشی از فناوری ویژه‌ای برای میزان نوردهی استفاده می‌کند که وظیفه‌ ‌آن محافظت از چشم کاربر حین کار با گوشی است. همچنین، یک حالت نایت مود بهبود یافته که در صورت فعال‌سازی به خواب شما کمک می‌کند.

ظرفیت باتری آنر 90 لایت 5G

سایر مشخصات فنی آنر ۹۰ لایت

آنر ۹۰ لایت با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. شاید ۸ گیگابایت حافظه رم در سال ۲۰۲۳ برای گوشی‌های میان‌رده هم عدد خوبی نباشد، اما قطعا توانایی پردازش بسیاری از کار‌های روزانه شما و بازی‌های سنگین را دارد؛ همچنین ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی فضای ذخیره‌سازی خوبی را برای حفظ فایل‌ها و سایر برنامه ارائه می‌کند.

از بخش نرم‌افزاری، مدل لایت با اندروید ۱۳ به‌صورت پیش فرض و رابط کاربری MagicOS 7.1 عرضه می‌شود. این رابط کاربری نسبت به به‌روزرسانی‌های قبلی با پیشرفت‌های زیادی همراه است که هدف آن ایجاد تجربه کاربری روان‌تر است و ویژگی‌های شخصی‌سازی متعددی درون خود دارد.

آنر ۹۰ لایت انرژی خود را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند با شارژ سریع ۲۲.۵ واتی درون جعبه، گوشی خود را با سرعت قابل قبولی شارژ کنند.

اخبار مرتبط: عرضه سری آنر ۹۰ با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی