گوشی هوشمند آنر ۹۰ لایت با تراشه دایمنسیتی ۶۰۲۰ ، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۳۵ واتی رسما معرفی شد.

کمپانی آنر پیش از عرضه سری آنر ۹۰ تصمیم گرفت از گوشی میان‌رده آنر ۹۰ لایت رونمایی کند. این گوشی از صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن FHD+ و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی بهره‌ می‌برد؛ همچنین بالای نمایشگر یک پانچ هول طراحی شده که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی درون آن قرار می‌گیرد.

علاوه‌ بر این، گوشی هوشمند آنر ۹۰ لایت از تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۶۰۲۰ برپایه معماری ۷ نانومتری به‌همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند تا بتواند جواب‌گوی عملیات‌ پردازشی نسبتا سنگین باشد. البته لازم به ذکر است که آنر ۹۰ لایت از ۵ گیگابایت حافظه رم مجازی بهره‌مند می‌شود تا پاسخ‌گوی کاربران حرفه‌ای‌تر نیز باشد.

دوربین آنر ۹۰ لایت

در بخش تنظیمات دوربین، آنر ۹۰ لایت به ماژول سه‌گانه مجهز می‌شود که سنسور اصلی ۱۰۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، سنسور ۵ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو را درون خود جای می‌دهد. دوربین اصلی این دستگاه نسبت به نسل گذشته از کیفیت دوبرابری بهره‌مند می‌شود، اما متاسفانه سطح فیلم‌برداری به 1080p محدود شده است.

آنر ۹۰ لایت از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۳۵ واتی استفاده می‌کند که می‌تواند شارژ دستگاه را در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه از صفر به ۵۵ درصد برساند که برای یک گوشی میان‌رده مزیت بزرگی قلمداد می‌شود. همچنین آنر ۹۰ لایت نسبت به سایر گوشی‌های نسل گذشته این کمپانی از ظرافت و وزنی سبک‌تر برخوردار است؛ اطلاعات دریافتی تاکنون نشان می‌دهند که این دستگاه ۱۷۹ گرم وزن و ۷.۴۸ میلی‌متر ضخامت دارد.

باتری آنر ۹۰ لایت

درگاه یواس‌بی ۲ تنها گزینه اتصال سیمی در این دستگاه است که می‌توان از برای استفاده از هدفون‌ یا میکروفون استفاده کرد. آنر ۹۰ لایت دو گواهی‌‌نامه های‌رس-اودیو و های‌رس-اودیو وایرلس را کسب کرده است؛ همچنین حسگر اثر انگشت در قسمت حاشیه‌ای گوشی تعبیه شده است.

در حال‌ حاضر گوشی آنر ۹۰ لایت در چندین کشور اروپایی مانند بریتانیا و آلمان برای خرید در دسترس کاربران قرار گرفته است. براساس گزارشی از جی‌اس‌ام آرنا، این گوشی میان‌رده به‌همراه یک آنر ایربادز X5 با قیمت ۲۵۰ پوند در برتیانیا و ۳۰۰ یورو در آلمان با کوپن تخفیف ۵ درصدی به‌فروش می‌رسد.

اخبار مرتبط:‌ آنر ۹۰ لایت معرفی شد