چند ماه قبل کمپانی چینی آنر سری گوشی‌های هوشمند آنر ۹۰ را وارد بازار داخلی چین کرد، اکنون این سازنده خبر از عرضه آن در بازار جهانی داد.

اواسط اردیبهشت سال جاری کمپانی آنر از سری گوشی‌های هوشمند آنر ۹۰ با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی رونمایی کرد و عرضه اولیه آن را به بازار داخلی چین اختصاص داد. باوجود‌این، کمپانی چینی طی رویدادی در شهر پاریس اعلام کرد که سری آنر ۹۰ آماده عرضه جهانی است و با قیمت پایه ۵۷۳ دلار به‌فروش خواهد رسید.

در این مراسم، جورج ژائو، مدیرعامل شرکت آنر گفت: «ما همواره تلاش می‌کنیم فناوری پیشروی خود را در دسترس تمام مصرف‌کنندگان در سراسر جهان قرار دهیم. سری گوشی‌های آنر ۹۰ از به‌روزترین فناوری‌های دوربین، نمایشگر، سخت‌افزار و سیستم‌عامل بهره می‌برد؛ همچنین رابط کاربری انحصاری مجیک او اس را با بهبود‌های فراوانی همراه کردیم که تجربه کاربری را فوق‌العاده جذاب می‌کند».

طراحی آنر ۹۰

طراحی

در مراسم معرفی، طراحان آنر ۹۰ اظهار کردند که این دستگاه از ظرافت خاصی برخوردار است و برای طراحی پنل پشت آن از جواهرات لوکس الهام گرفتند؛ همچنین ضخامت گوشی مذکور ۷.۸ میلی‌متر و وزن آن به ۱۸۳ گرم می‌رسد. صفحه‌نمایش آنر ۹۰ صاف طراحی شده و حاشیه‌های با ظرافت و گردی خاصی همراه می‌شود که به زیبای‌های بصری آن بیش از پیش می‌افزاید.

علاوه‌براین، در نمایشگر سری آنر ۹۰ از یک شیشه تقویت‌شده با فناوری جدید مورد استفاده قرار گرفته که می‌تواند از گوشی در برابر سقوط ناگهانی محافظت کند. در پنل پشت دستگاه نیز می‌توان دو ماژول جداگانه دوربین را دید که با ظرافت و تقارن دقیقی به‌صورت عمودی کنار هم قرار گرفته‌اند.

صفحه‌نمایش

کمپانی سازنده برای ساخت بدنه دستگاه و نمایشگر از طراحی منحنی استفاده کرده‌ است؛ این صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۰۰×۲۶۶۴ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی تطبیقی ۱۲۰ هرتزی عرضه می‌شود که قابلیت تنظیم خودکار براساس شرایط کاربری را دارد و می‌تواند برای بهبود بهره‌وری انرژی دستگاه نیز مفید واقع شود. همچنین، نمایشگر آنر ۹۰ از گستره رنگی «Digital Cinema Initiatives P3» استفاده می‌کند که به‌اختصار DCI-P3 نیز نامیده می‌شود؛ این ویژگی برای استانداردسازی طیف‌ رنگی در صنعت سینما و رایانه‌های رومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آنر ادعا می‌کند قابلیت‌های متعدد صفحه‌نمایش سری آنر ۹۰ محتوای رسانه‌‌ای را به‌طور خیره‌کننده‌ای زیبا و زنده نشان می‌دهند؛ براساس مشخصات سخت‌افزاری نمایشگر، سطح روشنایی این گوشی به حداکثر ۱۶۰۰ نیت در حالت خودکار می‌رسد که برای استفاده در زیر نور مستقیم خورشید نیز می‌تواند مناسب باشد. همچنین، گواهی‌های آنر ۹۰ تایید می‌کنند که این گوشی از استاندارد اچ‌دی‌آر و اچ‌دی‌آر پلاس برخوردار است که نشان‌دهنده پشتیبانی از سرویس‌های استریم آنلاین نظیر نتفلیکس، آمازون پرایم و دیزنی خواهد بود.

علاوه‌بر‌این، نمایشگر آنر ۹۰ از گواهی‌نامه‌ سازمان دیده‌بان فنی (TUV) بهره‌مند است که می‌تواند از فرمت فلیکر فری پشتیبانی کند و تعادل قابل توجهی میان دقت رنگ‌ها، کیفیت تصاویر و استانداردهای محافظت از چشم برقرار خواهد کرد. صفحه‌نمایش گوشی از مدولاسیون پهنای پالس ۳۸۴۰ هرتزی بهره می‌برد که نور طبیعی را تقلید می‌کند تا بتواند با شرایط محیطی خود را تطبیق دهد. یکی دیگر از فناوری‌های مورد استفاده در‌ این گوشی فیلتر نوری «Circadian Night Display» است که با فعال‌سازی آن الگوهای رنگی صفحه‌نمایش در شب به‌صورت طبیعی با چشم همگام‌‌سازی می‌شوند تا چشم‌های کاربر آسیب نبینند؛ همچنین ویژگی مورد بحث باعث بهبود کیفیت خواب می‌شوند.

تراشه و باتری

آنر ۹۰ از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷ نسل ۱ بهبودیافته بهره می‌برد که قدرت پردازنده گرافیکی ۲۰ درصد و عملکرد هوش مصنوعی ۳۰ درصد افزایش یافته است. باوجود تراشه به‌روزرسانی‌ شده، کمپانی آنر از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استاندارد استفاده می‌کند تا عمر روزانه باتری به حداقل ۲۰ ساعت در روز برسد. به‌گفته سخنگوی آنر، این دستگاه با سوپرشارژ ۶۶ واتی پشتیبانی می‌شود که می‌تواند ظرفیت باتری را در مدت‌زمان ۱۵ دقیقه به ۴۵ درصد برساند؛ همچنین محفظه‌های خروجی ۱۴۷ درصد بزرگ‌تر شده‌اند که اجازه نمی‌دهند دستگاه هنگام شارژ گرم شود یا عملکرد آن کاهش یابد.

دوربین آنر۹۰

دوربین

در بخش سیستم دوربین، می‌توان گفت آنر با گوشی‌های پرچمدار نظیر گلکسی اس ۲۳ اولترا در یک رده قرار می‌گیرد، چراکه از ماژول سه‌گانه دوربین بهره می‌برد که شامل سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۴ اینچی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۲ درجه و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود که کمک می‌کند از اجسام نزدیک عکس‌ بگیرید. سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی از قابلیت محدوده دینامیکی گسترده بهره‌مند است که توانایی تشخیص تفاوت مقدار روشنایی بین تاریک‌ترین نقطه و روشن‌ترین ناحیه با جزئیات کامل امکان‌پذیر می‌شود. از دیگر فناوری‌های سنسور اصلی می‌توان به پیکسل باینینگ یا ترکیب پیکسلی اشاره کرد که در آن چهار یا چند پیکسل ترکیب می‌شود تا یک تتراپیسکل را تشکیل دهند؛ این ویژگی کیفیت عکس‌ها را تضمین نمی‌کند اما عملکرد بالایی در جذب نور خواهد داشت.

افزون‌براین، آنر ۹۰ از حالت پرتره با زوم دوبرابری پشتیبانی می‌کند که برای ارائه نتایج تصویربرداری و کادربندی بهتر مناسب است. باید به‌یاد داشت که این ویژگی به‌تازگی برای سری گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ عرضه شد و حتی پرچمداران دیگر سامسونگ مانند گلکسی زد فولد ۴ از آن بهره‌مند نیستند. برای مکالمه‌های ویدئویی و عکاسی با کیفیت نسبتا مطلوب، آنر از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده کرد تا ثابت کند سیستم دوربین آنر ۹۰ چیزی از سایر پرچمداران کم ندارد.

رنگبندی آنر۹۰

سیستم‌عامل و رابط کاربری

در بخش نرم‌افزاری، آنر ‌۹۰ به رابط کاربری انحصاری مجیک او اس ۷.۱ مجهز شده که از ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند مجیک تکست پشتیبانی می‌کند و به‌طور خودکار می‌تواند متن درون تصاویر را تشخیص دهد. همچنین به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند و سه به‌روزرسانی سیستم‌عامل و چهار به‌روزرسانی امنیتی را دریافت می‌کند؛ بنابر‌این کاربران می‌توانند شاهد انتشار اندروید ۱۶ برای این گوشی باشند.

رنگ‌بندی و قیمت

در پایان، آنر ۹۰ در سه رنگ‌بندی سبز، مشکی و طوسی عرضه می‌شود؛ رنگ طوسی این دستگاه به‌دلیل سفارشی بودن تنها از وب‌سایت رسمی آنر قابل خریداری خواهد بود. سری آنر ۹۰ برای عرضه جهانی با قیمت پایه ۵۸۰ دلار برای پیکربندی ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قیمت‌گذاری شد و نسخه ویژه با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز ۶۴۰ دلار قیمت خواهد داشت.

اخبار مرتبط:

اخبار مرتبط: آنر ۹۰ لایت با دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی معرفی شد