سامسونگ در راستای هوش مصنوعی خود، دکمه گلکسی AI را در کیبورد تبلت گلکسی تب S10 جایگزین کرده است.

سامسونگ اکسسوری‌های تبلت خود، خصوصاً کیبورد را با تغییراتی دوباره، آماده عرضه تبلت گلکسی تب S10 کرده است. تصاویری توسط کاربری به نام YTECHB منتشر شده است که گلکسی تب S10 اولترا را در کنار کیبوردهای بوک کاور و اسلیم بوک کاور به نمایش گذاشته است. به نظر می‌رسد تغییرات سامسونگ شامل حال هر دو کیبورد شده زیرا طراحی آنان شباهت زیادی به یکدیگر دارد اما در نسخه اسلیم، خبری از تاچ‌پد نیست.

بر اساس تصاویر منتشر شده، کیبورد نسخه بوک کاور در رنگ‌های مشکی و سفید در دسترس خواهد بود. مشخص نیست که نسخه اسلیم نیز دارای رنگ سفید خواهد بود یا خیر و به نظر می‌رسد باید تا معرفی رسمی سامسونگ منتظر بمانیم. در بازطراحی کیبوردها، سامسونگ تصمیم گرفته است از شر دکمه Lang که وظیفه تغییر زبان را برعهده داشت خلاص شود و ان را با دکمه گلکسی AI جایگزین کرده است.

کیبورد تبلت گلکسی تب S10

در بازطراحی جدید کیبورد تبلت گلکسی تب S10، جای دکمه‌های Alt و گلکسی AI تغییر کرد. این بار، دکمه Alt به اسپیس نزدیک شده و دکمه گلکسی AI نیز به دکمه‌های فلش نزدیک شده است تا از این طریق، کاربر راحت‌تر بتواند تایپ کند و به دکمه‌ها دسترسی داشته باشد. به غیر از این موارد، تغییر دیگری در کیبوردها دیده نمی‌شود. هنوز هم می‌توان در گوشه بالا و سمت چپ، دکمه DeX را مشاهده کرد و سایر چیدمان کیبورد نیز مثل سابق است.

تا به این لحظه، هیچکس خبری از عملکرد دقیق دکمه گلکسی AI ندارد اما با توجه به نزدیک شدن به پیش ثبت نام گلکسی تب S10، به طور قطع اطلاعات بیشتری از این تبلت در دسترس قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید، این تبلت در دو مدل گلکسی تب S10 پلاس و گلکسی تب S10 اولترا به بازار عرضه می‌شود و ویژگی‌هایی کاربردی ارائه خواهد داد.

احتمال می‌دهیم دکمه گلکسی AI باعث شود کار با هوش مصنوعی سامسونگ ساده‌تر شده و احضار آن نیز بهتر از پیش صورت بگیرد. در هر حال، باید منتظر اطلاعات رسمی سامسونگ بمانیم و این اطلاعات، حدس و گمانی بیش نیست. امیدواریم دکمه جدید، کار با هوش مصنوعی سامسونگ در تبلت‌های این شرکت را به خصوص در حالت DeX ساده و راحت کند.