ایلان ماسک در تلاش است با حذف تیتر مقالات و فقط نمایش تصاویر و لینک آنها در پلتفرم X (توییتر) علاوه‌بر زیبایی بیشتر محیط، حجم محتوای قابل نمایش به کاربران را افزایش دهد.

ایلان ماسک اعلام کرد در تلاش برای حذف تیتر مقالات در شبکه اجتماعی X یا همان توییتر است تا با نمایش تصویر و لینک مقاله، ظاهر جمع و جورتری داشته باشد، اما درصورت اضافه کردن متن به‌صورت دستی، به نمایش در خواهد آمد. البته هنوز برای باز کردن مقاله می‌توان روی تصویر کلیک کرد.

پیش از تایید ایلان ماسک، این خبر توسط خبرگزاری Fortune منتشر شد. بر این اساس، هنوز زمان مشخصی برای اعمال این تغییر مشخص نشده است. به گفته منبعی نا‌شناس، این مسئله خواسته شخص ایلان ماسک بوده و شرکت‌هایی که در این پلتفرم تبلیغ می‌کنند از این مسئله خوشحال نیستند.

حذف تیتر در توییتر

با این حال ماسک اعلام کرده است که این تغییر با نظر شخصی او اعمال شده و به زیبایی محیط پلتفرم کمک زیادی می‌کند. همچنین در ادامه گزارش Fortune آمده، توییت‌های افراد با حجم کمتری به نمایش گذاشته می‌شود تا کاربران در هر بار استفاده از پلتفرم X، محتوای بیشتری را مشاهده کنند و ماسک معتقد است این تغییر به کاهش کلیک بیت (clickbait) کمک کند. کلیک بیت به محتوای اینترنتی گفته می‌شود که با استفاده از انواع روش‌های ممکن سعی در تشویق کاربر برای باز کردن محتوای خاص دارد و اغلب از تیترهای زرد در این روش استفاده می‌شود.

پیش از این هم اخباری مبنی‌بر حذف قابلیت بلاک کردن توسط ایلان ماسک منتشر شده بود که نشان می‌دهد از اعمال تغییرات بزرگ در پلتفرم ۴۴ میلیارد دلاری خود ترسی ندارد.

نظر شما چیست؟ آیا با حذف عنوان مقالات از X (توییتر) موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: