رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش سرعت اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل گفت با راه‌اندازی سایت‌های اینترنت پرسرعت 5G درکشور امسال شاهد تحول بزرگی در سرعت اینترنت ثابت و همراه خواهیم بود.

امیر لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مدعی شده که طبق آخرین پایش‌ها سرعت اینترنت شرکت همراه اول 21.3 درصد و سرعت اینترنت شرکت ایرانسل نیز 15.4 درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است. لاجوردی گفت میانگین سرعت اینترنت همراه اول در بازه زمانی یادشده در بالا از 11.42 به 13.48 مگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت اینترنت اپراتور ایرانسل هم از 10.95 به 12.64 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

همچنین قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که براساس آمار داشبوردهای جهانی سرعت اینترنت در بخش ثابت و سیار حداقل 20 درصد بیشتر از قبل شده است. امیر لاجوردی با معرفی سایت netsanjplus.ir/mobile-trends اظهار داشت که این سایت برای شاف‌سازی و استحضار مردم راه‌اندازی شده و در دسترس همگان قرار دارد.

اینترنت ایرانسل

گفتنی است که طبق آخرین آمارهای منتشر شده مربوط به اردیبهشت ماه در سایت اسپیدتست نیز میانگین سرعت اینترنت سیار در ایران 37.63 مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت ثابت در کشور نیز 15.28 مگابیت بر ثانیه بوده است که نسبت به گزارش‌های قبلی شاهد افزایش سرعت هستیم. براین اساس رتبه ایران در بخش اینترنت موبایلی با سه پله صعود به جایگاه هفتادو چهارم دنیا و در بخش ثابت نیز با دو پله صعود به جایگاه صدو پنجاه و چهارم رسیده است. ازسوی دیگر براساس گزارش مذکور میانگین سرعت اینترنت سیار در جهان برابر با 52.48 مگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت اینترنت ثابت جهان نیز برابر با 93.67 مگابیت بر ثانیه بوده که این آمار نشان از کاهش سرعت در بخش موبایل و افزایش سرعت در بخش ثابت دارد.

گفتنی است که طبق گزارش قبلی اسپیدتست در ماه قبل وضعیت اینترنت در کشور به‌این گونه بوده که متوسط سرعت اینترنت موبایل در ایران 35.66 مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت در بخش ثابت نیز 14.23 مگابیت بر ثانیه بوده است.