از سال گذشته تاکنون بزرگ‌ترین افشاگری‌ها درباره بازی ویدئویی GTA 6 اتفاق افتاد و حالا حقایق تکان‌دهنده‌ای مانند هزینه ۲ میلیارد دلاری و نقشه‌های جدید این بازی می‌دانیم.

بازی ویدئویی GTA یکی از محبوب‌ترین و پر هوادارترین بازی‌ها در صعنت گیمینگ محسوب می‌شود که برای اولین توسط کمپانی آمریکایی Rockstar Games توسعه و انتشار یافت؛ از همان سال‌های اول مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفت و رسانه‌های حوزه گیمینگ به‌طور ویژه‌ای به آن پرداختند. پس از فروش غیرقابل‌تصور GTA در سراسر دنیا، شرکت سازنده به‌فکر انتشار نسخه‌های جدیدتری از بازی افتاد که مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به GTA: San Andreas اشاره کنیم.

باتوجه‌به محبوبیت بازی، حالا کمپانی راک‌استار قصد دارد از نسخه تازه‌ای تحت عنوان GTA 6 رونمایی کند؛ براساس آخرین گزارش‌ها، تیم تحقیق‌وتوسعه این بازی ویدئویی بیشتر یک‌دهه روی طراحی آن زمان صرف کرده‌اند و قرار است با ویژگی‌های عجیب و تکاه‌دهنده‌ای که دارد به بهترین بازی دهه پیش‌رو تبدیل شود. باوجوداین، از سال گذشته تاکنون افشاگری‌های زیادی پیرامون بازی GTA 6 اتفاق افتاد و ویدئو کلیپ‌های زیادی از آن در فضای اینترنتی منتشر شد. اما عجیب‌ترین اتفاق آن بود که یک جوان ۱۸ سال بریتانیایی به‌نام آریون کورتاج که یکی از اعضای گروه هکری «Lapsus$» بود حدود ۹۰ ویدئوی کلیپ از GTA 6 توانست حقایق بزرگی را برمللا کند.

پس از انتشار ویدئوها و افشای حقایق این بازی ویدئویی، کمپانی Rockstar Games نتوانست بیشتر از این پنهان‌کاری کند؛ بنابراین با مجبور شد بگوید GTA 6 در مرحله توسعه قرار دارد و شاید طی یک یا دو سال آینده وارد بازار جهانی شود. همچنین، گیمرهای حرفه‌ای و فعالان حوزه گیمینگ درباره اطلاعات موجود در وب‌سایت‌های اطلاعاتی مانند ردیت با یک‌دیگر گفت‌وگو و گما‌نه‌زنی می‌کنند.

هزینه سرسام‌آور ۲ میلیارد دلاری GTA 6

براساس آخرین گزارش‌های، اکنون بیشتر از یک‌دهه است که کمپانی Rockstar Games‌ به توسعه بازی ویدئویی GTA 6 می‌پردازد و هزینه‌ تولید آن به حدود ۲ میلیارد دلار می‌رسد. کاربران انتظار دارد این بازی بسیار پیشرفته‌تر و قابلیت‌های بیشتری را نسبت‌به GTA 5 و GTA Online ارائه کند و عناصر پویاتری را بازی شاهد باشند. علاوه‌براین، به‌دلیل هزینه‌های سرسام‌آور و مدت‌زمان سپری شده برای ساخت بازی احتمالا یکی از بهترین عنوان‌های صعنت گیمینگ خواهد بود.

نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد هزینه تولید این بازی خواهد بود؛ اگر از علاقه‌مندان حوزه گیمینگ باشید احتمالا می‌دانید هزینه تولید بهترین بازی‌های ویدئویی چیزی حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود. از مهم‌ترین عناوین روز می‌توانیم به بازی Starfield اشاره کنیم که ظرف مدت‌زمان ۴ سال توسط گروهی ۵۰۰ نفره توسعه و انتشار یافت. اما اکنون مشخص نیست کمپانی Rockstar از چه فناوری و قابلیت‌هایی استفاده کرده که هزینه‌ بازی بیشتر از ۱۰ برابر شده است.

تغییرات آب و هوا در بازی GTA 6

تغییرات آب و هوا در بازی GTA 6

چند روز پیش یک اسکرین‌شات از محیط GTA 6 در شبکه‌های اطلاعاتی ردیت منتشر شد که نشان می‌داد سیستم‌ آب‌وهوای بازی تغییرات زیادی همراه می‌شود. اکنون این تصویر به‌دلیل نقض قانون کپی‌رایت از وب‌سایت مذکور حذف شده، اما این موضوع جلوگیری از انتشار عکس بازی در سایر رسانه‌های اجتماعی نشد. به‌عبارتی دقیق‌تر، اسکرین‌شات افشا شده آب‌وهوای شهر وایس‌ سیتی را که از شهر میامی ایالت فلوریدا الهام گرفته شده به‌نمایش می‌گذارد.

افشاگری که این عکس و اطالاعات دراختیار گیمرها گذاشت نتوانست اشاره درستی به سایر جزئیات آب‌وهوایی در بازی GTA 6 کند، اما می‌توان به‌خوبی درک کرد که در نسخه جدید گیمرها با سناریوهای مختلفی در چندین شهر مواجه می‌شوند که از تغییرات آب‌وهوایی برخوردار است. همچنین، راک‌استار گیمز شهرت خاصی در ساخت بازی‌های «Open World» دارد که از محبوبیت‌ بسیار بالایی برخوردار هستند؛ برای مثال می‌توانیم به بازی «Red Dead Redemption 2» اشاره کنیم.

در بازی ویدئویی «Red Dead Redemption 2» تغییرات آب‌وهوایی تاثیرات به‌سزایی در نحوه بازی دارد. با شروع شدن فصل زمستان، شخصیت اصلی داستان و تمامی موجودات زنده تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و سلامت آن‌ها به‌خطر می‌افتد و گیمرها باید برای بقا تلاش کنند. برهمین‌اساس برخی افراد براین‌باورند که الگو‌های آب‌وهوایی در بازی یادشده به GTA 6 اضافه می‌شود تا این نسخه با نسل‌های قبلی تفاوت‌های به‌سزایی داشته باشد.

توسعه GTA 6 به نقشه‌های Open World

توسعه GTA 6 به نقشه‌های Open World

طبق گزارش‌ها و افشاگری‌های یک سال اخیر، به‌نظر می‌رسد بازی ویدئویی GTA 6 از نقشه‌های متعددی در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا برخوردار می‌شود. اگر به‌یاد داشته باشد GTA Online از همان نقشه‌های GTA 5 بهره‌مند شد، اما سازنده آمریکایی مکان‌ها و ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه کرد؛ حالا شایعات نشان می‌دهد GTA ۶ با تکامل در طول‌زمان از نقشه‌های بیشتر با دو یا سه برابر ابعاد نسبت‌به نسخه‌های بهره می‌برد.

اخبار مرتبط: